Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 24 juli 2009

De trouwe hond in mij...


Misschien juist daarom ben ik zo'n katten mens?
Ik zal een poging doen dat uit te leggen en eerst even vertellen hoe ik ineens bij dat onderwerp kom.
De laatste tijd ben ik wat vermoeid, niks aan de hand ; ik "werk" gewoon te hard! In mijn hoofd maar ook met mijn handen en mijn lichaam. Zitten doe ik alleen nog aan de pc. Elke dag sportschool, elke dag bezig in huis en altijd op de een of andere manier met mensen bezig.
En nu komt mijn honden karakter om de hoek kijken.
Constant naar de ogen van het baasje kijken, kijken of hij het naar zijn zin heeft en of ik iets voor hem kan doen. Gelukkig ben ik een vrolijk soort hond die blij kwispelend de weg geworpen stok terug brengt en de bal achterna rent of op zijn rug gaat liggen en gedienstig zijn buikje toont..H@H@H@!
Maar nu komt het; ik heb eigenlijk 3 baasjes die mij even lief zijn.
De volgorde van belang is mij niet altijd duidelijk. Dit zijn ze;
De ander dat is er één van, dan "God"(noem ik HET gemakshalve) en dan...hetzelf, mij, ik of hoe het ook te benoemen valt.
Eigenlijk is "God" de makkelijkste van het trio, vreemd hè? Maar daarin schuilt ook mijn dankbaarheid dat juist Hij mij zo goed gezind is...
Dan is er "de ander" en de ander dat ben jij op dit moment...
Ik vind het namelijk fijn als jij je ook goed voelt en bijzonder prettig als ik daar aan kan bij dragen! Oi, ik zit al dicht tegen de gênante clou aan...
Even als vlucht; hetzelf, mij of ik. Een strenge baas, wel liefdevol en humoristisch, zelfs best vergevingsgezind, maar behoorlijk streng..( dat begint trouwens met rasse schreden minder te worden, vrij zijnde van verslavingsgedrag! )
Deze hond vindt het moeilijk vakantie te nemen omdat hij zijn "de anderbaasje" niet in de steek wil laten...
Is dat dan omdat ik vind dat ik de wereld red met mijn Spijkerbed?
Nee, nee, dat niet..ik wil er gewoon zijn voor het geval je je verveelt (?)
Conclusie, zoals meestal; ik heb nog veel te leren en een lange weg te gaan!
Nu even tot het blije lezertje...een warme groet van mij! Hug enzo ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten