Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 25 oktober 2009

Zo nu en dan...

Regelmatig is het weer "noodzaak" voor mij om aan mijn gewicht te werken.
Vooral het feit van de te strakke broeken vind ik dan erg vervelend, en natuurlijk ook je gezondheid.
Alhoewel dat laatste valt wel mee, aangezien ik zeer bewust eet! Alleen, wat minder bewust gaat zo nu en dan, zijn de hoeveelheden. Dus, voorlopig weer even elke dag op de weegschaal!
Overdreven dwangmatige flauwekul? Nee hoor, af en toe is dat nodig voor mij om met de neus op de feiten gedrukt te worden. Kleine moeite trouwens, naakt het bed uit, regelrecht de weegschaal op! Vijf kilo mag er af en dat gaat lukken, maar wel weer met geduld en met meer bewustzijn over hoe ik eet!
Dingen die goed voor mij werken zijn; de dag beginnen met een half uur Dance, gym, powerwalk...En dat op zich gaat me goed af want ik beweeg graag.
Op mijn leeftijd red je het daar alleen niet meer mee, dus combineer ik dat met het volgende;
Beginnen met fruit, maar ook b.v. een tomaat, kop koffie en meteen een flinke pot groene/rooibos thee zetten voor de hele dag. Wat ik per vandaag ook weer in ga voeren is elke dag een flinke portie gekookte biet en wortel, in blokjes. Krijg ik ook rooie billetjes en wangetjes van!(@@@)En het snoepgedeelte vervangen door plakje ontbijtkoek enzo.
Kleinere porties per keer helpt ook, je maag past zich dan aan waardoor je minder snel hongerig bent.
Soms is het toch wel goed een beetje ijdel te zijn ook, anders......!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten