Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 29 december 2009

De zin van het zinloze.


Tegelijkertijd het nut van het nutteloze.
Alweer geruime tijd geleden kwam ik op dit idee; doe iets nutteloos en zinloos.

Ik ging Boeddha werpen en bellen blazen. Het kussen in de vorm van een boeddha heeft een voor en achterkant, ik wierp hem willekeurig de kamer in en bedacht daar ter plekke een betekenis voor. Wat vertelt een achterkant mij, wat een voorkant en wat betekent de plek waar hij terecht komt?Kan ik hem zó werpen dat hij exact neerkomt zoals ik dat wens? Etc. etc.

Het bellen blazen ging min of meer op dezelfde manier.
Ik genoot van de kleuren en de toevalligheden.
De zin van het nutteloze en het nut van het zinloze....

1 opmerking:

  1. Walter toch,
    dit is toch wel één van de eigenaardigste bezigheden die ik ooit gezien heb, haha.
    Wat vertelt mij dit over de man daarachter?
    Misschien dat alles wat hij doet zin heeft?
    Het enige wat ik zeker weet: hij is een vat vol creativiteit.

    Telkens weer weet je me te verrassen.

    BeantwoordenVerwijderen