Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 27 augustus 2010

De pot op...


..zich, (vergat ik er achter te zetten. Sorry! (@)
is een vreemd soort erfenis van mijn lieve oma.
Ik zal een jaar of 22 geweest zijn toen ik deze bewonderde bij mijn oma thuis.
"Och, neem maar mee jongen, die ouwe spullen ben ik niet aan gehecht."
Maar volgens mij gunde ze mij de pot gewoon!
De familie was er niet blij mee dat ik hem kreeg en als 22 jarige begreep ik het probleem niet zo.
Ben blij dat ik bij leven en welzijn van mijn lieve oma georven heb.
De werkelijke erfenis, gelukkig jaren later, verliep en stuk minder liefdevol....

12 opmerkingen:

  1. Schitterend, zuinig op zijn Walter.
    Op naar een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whaahahahahahhaha walter,
    we gaanniet schelden wilde ik al zeggen, gelukkig corrigeer je je op tijd:-)
    maak er een happy fraaideej van man

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi art nouveau (of is het al deco) pot, waar je terecht blij mee mag zijn. Meer nog mag je blij zijn met die fijne herinnering aan je oma die het jou zo gunde...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb een vermoeden dat deze schitterende pot heel waardevol is... al zal de herinnering die er aan vasthangt dat ook wel zijn!
    Tja, een erfenis gelijkt soms meer op het veroveren van de buit...
    Groetjes Walter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. net als Wim22 heb ik zo mijn vermoedens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Walter,
    Pot en waardevolle gedachten zijn niet te betalen. Zag er pas nog één op een antiekmarkt. Is dit geen Gouds plateel? Mooi hoor! Kan me voorstellen dat je er van geniet. Leuk om er elk jaargetijde weer wat moois in te kopen.
    Fijn weekend! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij krijgt mij toch altijd aan het lachen.. alleen al met je titel!!!

    Prachtige bloem! Bedankt!!!

    Dikke bees XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig filmke trouwens!! Het klinkt hééééél speciaal die Gregoriaanse gezangen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'Echte Omapot' dacht ik, vroeger vaak gezien. Schitterend, en jij zag dat .... Wat is het toch vreselijk als erfenissen uitlopen op rooftochten, ruzie's en breuken.
    Prachtig hoe je zinloos, verderop, weer omzet in in zingeving en dan, als zo vaak, welterusten wenst. Dat is echt eigen aan je, ook de grapjes er omheen. Een fijne avond Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt wel een mooie pot en een heel leuke herinnering aan oma.
    Oma gunde je zeker die pot
    of was het een deugniet en wou ze de familie wat jennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen