Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 25 januari 2010

De uitslag.

Voor mij zowiezo een geslaagd experiment!
Ontzettend leuk om te lezen wat het bij mensen oproept.
Om die van Lutje moest ik meteen erg lachen,"De kussenmoord"...dat was nou echt het laatste waar ik zelf aan zou denken. Morbide, doch daardoor super komisch.
De stijve nek van Ed vond ik ook erg grappig, want het werk op zijn kant en het lijkt inderdaad alsof hij met een stijve nek op wil staan.
Wat inzicht betreft zou Joo eigenlijk de prijs moeten winnen, want inderdaad, ik voel dat ik steeds meer "grip" begin te krijgen op een bepaalde vrijheid van werken.
Fotorantje, tja...juist bij het maken van dit werk voelde ik alles behalve verkramping, toch kan ik me er wel iets bij voorstellen als ik op naar de afbeelding kijk! De stand van het hoofd en hoe de ogenschijnlijke bol wordt vast "geklampt".....
Will-art vond ik best wel diep, Atlas, een bijna onmogelijke last dragende...maar tegelijk daardoor komisch. Création, allemáál leuk hoor..maar volgende keer één antwoord want stel je wint op deze manier, dat wordt ik zeker en vast uit weblogland verbannen! (@)
En dan nu.............. de winnaar is (tromgeroffel....)
Assayya, want...in eerste instantie dacht ik, hoezo, zinloze arbeid?
Totdat ik me vrolijk bedacht, zo kan je mijn werk best beschouwen!
De positieve draai die ik er zelf bij voelde; zinloos maar voor mij zin gevend.
Zinloos maar enorm bevredigend, in tegenstelling tot de mythe...
Nou Assayya, of je de prijs aanvaardt?
Ik merk het wel op mijn e-mail. ( voorlopig blijft dat dan tussen ons, hihihi)
En morgen iedereen weer een nieuwe kans!

10 opmerkingen:

  1. Een mooi blog Walter!
    En mooie kunst maak je.

    groet
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ik je deed lachen, maar ik zie alles nogal anders...(aard van het beestje)Maar als ik dan die andere antwoorden zie....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en plezier hebben om het hele gebeuren..daar gaat het in deze toch om!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als jouw kunst zin gevend is voor jezelf,
    is het meer dan zinvol genoeg.
    En dat geldt trouwens voor alle vormen van creativiteit en in veel gevallen ook voor arbeid.
    Maar je doet jezelf hier tekort Walter. Ik ben er van overtuigd dat heel wat mensen genieten van je werk. Dus maak je er anderen gelukkig mee. Als dat niet zinvol is...

    Proficiat aan de winnares!
    Volgende keer waag ik ook een kansje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey, super!!
    ik zie jou werk ook niet als zinloze bezigheid, hoor.integendeel.
    er zit zoveel verruiming en verdieping in.
    maar ik voelde hier de woede, de frustratie, de wanhoop van dat griekse mythologische mannetje, dat iedere keer weer die zelfde steen de berg op moet duwen en daar iedere keer weer een hobbel of een kuil op zijn pad vindt, waardoor hij uiteindelijk weer bij af is.
    de moed en de volharding ook om toch telkens weer opnieuw door te gaan.

    ik mail je.
    vandaag ga ik even naar duitsland:))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je zo reageert, Assayya. Komt goed hoor met je prijs!
    Trouwens ik kreeg niet de indruk van jouwzelf dat je mijn werk zinloos vond hoor! Ik reageerde puur op wat ikzelf dan weer aan de mythe verbond. Maar op zich zit er wel een soort strijd element in van hoe met mijn werk bezig ben, dat is ook wel weer zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach Wim, die dubbele gevoelens die ik bij m'n werk heb, dat zal ik wel houden. Misschien wel nodig om zo nu en dan echt even volop te kunnen branden, dus wég van dat soms frustrerende waakvlammetje in me.
    Natuurlijk erg leuk als je de volgende keer ook een kansje waagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. proficiat Assayya!!!

    als jij er je ziel kan inleggen is je werk zeker niet zinloos
    Zinloos zou pas zijn als je tegen je zin zou schilderen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. welbeschouwd is zoveel zinloos, maar daarom niet minder nodig! k Vind je werk prachtig, inspirerend goed, vooral je kleurgebruik. 'k heb veel geschilderd, maar 't staat nu in de parkeerstand. Maar als ik jouw werk zie.... 't bloed kruipt...

    hoe dan ook, ik waag ook een kans op een prijs de volgende keer...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sisyphus is volhardend in zijn taak.
    ik vind het een prachtige titel!

    gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen