Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 18 april 2010

Een ander soort schoonheid.

Mijn vorige schoonmama, een zeer lieve en goedbedoelende dame overigens, had een beetje moeite met verse bloemen.
Zij vond het "heengaan" altijd zo een triest gebeuren....
Daardoor had zij liever kunstbloemen en ik moet zeggen, ze had hele mooie die de boel ook best op hun eigen manier opfleurden!
Wel vreemd hoe mensen kunnen verschillen, want juist in kunstbloemen heb ik het soort gevoel dat zij bij echte had!
De triestheid van het niet echt kunnen leven aanschouwen, dat voel ik bij kunstbloemen.
Van echte bloemen geniet ik vanaf het begin tot het natuurlijke eind, net zoals ik dat bij mijzelf en bij anderen hoop te doen.

Leek het een beetje op een bedtime story?
Ik heb daar eigenlijk mijn vraagtekens bij, maar toch wens ik je een welgemeend;

Welterusten.

2 opmerkingen:

  1. maar rozen verouderen ook niet, die ver-inneren:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mja, het zou een bedverhaaltje kunnen zijn maar het is niet eentje met een happy end, de bloemen sterven, en dat vind ik ook zo erg.

    Er bestaan heel mooie Sia kunstbloemen bijna niet te onderscheiden van echt

    slaapwel Walter

    BeantwoordenVerwijderen