Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 29 augustus 2010

En dan denk ik....

Gewoon doorgaan met werken.
Werken omdat ik het heerlijk vind om te doen.
Zo af en toe deed ik pogingen "commercieel te werken,
Werk maken dat de gemiddelde potentiële koper wel aan zou spreken.
Ook dit keer was ik op zoek tussen mijn foto bestanden naar "makkelijke en toegankelijke werkstukken".
Ik geloof wel dat ik er een paar tegen ben gekomen, maar ik vond het zelf helemaal niks!

Dus toch maar deze twee afgebeeld, ach wie weet wat er ooit nog uit mijn handen komt?
Gelukkig ben ik nog steeds druk bezig en bouw op die manier een nieuwe "voorraad" op.
( Bovenstaande teruglezend klinkt het een beetje zeurderig, Hahaha, ach dat vergeef ik me!)

10 opmerkingen:

  1. Commercieel of niet, ik vind dit persoonlijk héél hoogstaand werk, Walter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk!
    Voor mij vooral het onderste schilderij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elk kunstwerk is iets unieks, of het een schilderij is, een tekening, een verhaal wat je opschrijft, Jij hebt het gedaan en aangezien iedereen uniek is, is het resultaat ook uniek.

    Elk werkstuk straalt iets uit. De ene spreekt het aan, de andere niet, maar twijfelen moet je nooit, want jij bent degene waar het kunstwerk uit komt, geboren uit jou.

    Iedereen "leest" een kunstwerk anders, de ene ziet dit de andere dat, het ligt er maar net aan waar ben je gevoelig voor en welke woorden of plaatjes beelden iets uit wat je juist wel of niet herkent.

    Dan wil ik nog iets zeggen en ik zeg alles wat ik denk en voel, en omdat ik momenteel goed in mijn vel zit, kan het me geen r$$t schelen wat een ander er van vindt. Ik ben zoals ik ben en aan mij hoef je niet te twijfelen, want altijd zul je weten waar je aan toe bent bij mij, want ik zeg wat ik denk en meen dat dan ook.

    Dus wat wilde ik nu eigenlijk zeggen? (en dit is een valkuil van mij, want als ik eenmaal begin dan ben ik niet meer te stoppen, bla bla bla), ik wilde zeggen dat je iets opschrijft waardoor ik een vooroordeel krijg, niet doen (maar ja jij bent zoals jij bent en dat is je goed recht) maar ik zeg wat ik denk en als jij zegt: het klinkt zeurderig dan zeg ik niet doen, want dan kan kijk ik anders naar de tekst (het is immers zeurderig?). Volg je het nog een beetje Walter? en nu heb ik bijna een bladzijde volgeschreven, maar ik vind een regeltje hier en daar te kort en te oppervlakkig.

    fijne zondag en doe lekker wat je wilt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor Moi, ik volg je helemaal en...raad eens wat?
    Het kan me een reet schelen, maar verder laat ik het los...
    Jij ook een fijne zondag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Walter.
    ik zou wel eens willen weten waarom hebben jou geschilderde figuren zelden ogen of een heel enkele keer alleen een rechter oog???
    Je tweede schilderij is volgens mij duidelijk een verwerkings tafreel zo als ik het zie??? en voor morgen weer een waarde vollen dag gewenst Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Witte ogen staan voor "innerlijk schouwen".
    Soms wordt het ook als symbool gebruikt voor "Verlichting"....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aanvulling; beter is je misschien nog af te vragen, wat roept het bij jou persoonlijk als "kijker" op.Betreffende eigen ervaringen en gevoelens.
    Maar bedankt voor je reactie Jolanda, altijd boeiend dit soort reacties en blijvend leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je weet het hè Walter, bij ons in amsterdam zou men zeggen blinde Maupie,hij wil er niets mee te maken hebben met innerlijk schouwen heeft men de ogen dicht.
    Ik wil altijd iemand in de ogen kijken daar is zo veel in te lezen al thans voor mij,net zo goed als dat de stem veel kan zeggen,welterusten Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Neem gerust alle vrijheid wat die witte ogen betreft Jolanda! ;-)
    En dat laatste ben ik helemaal met je eens!
    (Ik ben tè vroeg op en denk maar weer even m'n bed in te gaan..)

    BeantwoordenVerwijderen