Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 28 augustus 2010

Niet zo mijn ding.


Sinds ik alcoholverslavingsvrij door het leven huppel heb ik eigenlijk zelden nog uitgeslapen.
(Wow, al 3 jaar niet meer echt uitgeslapen???)
Meestal sta ik tussen 5 en 7 uur op en ben dan meteen helder, vrolijk en vol goede moed!
( Tikkie overdrijven mag toch wel met dit druilerige weer?)
De laatste tijd ben ik vaak moe, verantwoord moe noem ik het.
Het is goed te herleiden wat daar de oorzaak van is dus ik maak me er verder geen zorgen over.
Al een paar dagen sluipt het "uitslapen" er in, werkelijk uitslapen omdat mijn lichaam het nodig lijkt te hebben. Zo ook deze morgen ( nadat ik er eerst een tijdje uit geweest was) .
Mijn dromen waren intens en gevuld met allerlei symbolische boodschappen. Één ervan was zelfs een "lucide droom"( dromen waarin je alles bijzonder helder en levensecht ervaart).
Rond 11:30 uur eindelijk m'n bed uit.
Ik voelde me somber en totaal niet in een stemming om zelfs maar enkele noodzakelijke dingen aan te pakken. Toch moeten er wat dingen gedaan worden, dat kan je wel eens hebben zo!
Het is nu 13:10 uur en ik ga er maar het beste van maken.
Nee, uitslapen is;
Niet zo mijn ding.

( Zijn er nog andere "nietzomijnding" uitslapers die dit herkennen?)

6 opmerkingen:

  1. hey walter,
    nee uitslapen kan ik ook niet,

    en sinds gijs er niet meer is, is 8.00- 8.30 ook wel mijn top:-)
    voorheen was ik al héél vroeg wakker,

    ook ik loop meteen te zingen :-)
    maar dat kan ook niet anders met zulke vrolijke dieren in huis:-)

    doeg,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben geen uitslaper. Sterker nog, ik slaap heel weinig. Altijd gedaan, al sinds ik klein was. Na een uur of vier a vijf is het genoeg en spring ik fris en uitgerust mijn bed uit. Uitslapen is dus inderdaad niet mijn ding :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitslapen is ook niet mijn ding, maar dat weet je wel...haha.
    Ja, volgens mij is het een lichtknop, die had je vandaag wel nodig, met de donkere luchten af en toe.
    Truste voor straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word hondsberoerd wakker wanneer ik langer slaap dan normaal. Dan heb ik bijna altjd de hele dag hoofdpijn. Normaal sta ik om 06.00 op. Nu ik vrij heb en ik later naar bed ga slaap ik wat langer door. Maar ik heb daar zeker al 2 keer spijt van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. soms kan ik lekker lang zalig uitslapen
    en soms kan ik bijna niet slapen
    afwisseling moet er zijn hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen