Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 28 augustus 2010

Onze status van "Zijn".

Een vraag die altijd weer rondzweeft in de maatschappij of welke vorm van samenzijn dan ook.
Een vraag waar ieder voor zich zijn eigen antwoord op kan creëeren, want in feite is dat hoe het werkt!
Want wie ben je eigenlijk, maar vooral hoe presenteer jij jezelf?
Mocht je meteen geneigd zijn te zeggen; o, daar zit ik niet mee hoor, want.... denk dat toch nog maar even wat dieper na, want voordat je het weet blijk je jezelf te moeten/willen verkopen als zijnde één van je meest interessante maatschappelijke statusjes, van moeder/vader tot en met het beroep dat je uitoefent!
Vraag het op dit moment aan mij en ik zou "genoodzaakt" zijn te zeggen;
"Ik ben die ik op dit moment ben en doe wat ik nù doe".
Als je me nog volgen kunt...in het begin was daar moed voor nodig, totdat ik ging beseffen dat juist dat hetgeen is, welke de werkelijke "status" van een mens is.

Echt 'weer' voor vrolijke, dolkomische stukjes vandaag, vind je ook niet?
Tja, ik zal eens bij andere weblogs gaan snuffelen...
Desondanks de weblogvulling van vandaag, wens ik je een prettig weekend.
Je kunt trouwens beter uit de zon blijven deze dagen, schijnt heftige gevolgen te hebben anders!

7 opmerkingen:

  1. we zijn inderdaad wie we denken dat we zijn.

    net zoals de anderen denken te weten wie wij zijn, terwijl dat niks anders is dan hun eigen 'zijn'! :-))))

    fijn weekend, walter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. truste walter,

    wat zie je der uit je lijkt wel een beetje op Toetanchamon zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogge,
    Dolkomisch, ja hoor.
    Ik doe mijn lampjes aan dan zijn er toch zonnetjes binnen.
    Buiten is ze de weg een beetje kwijt.
    Fijne zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahummm... ik vraag me vooral af wat jij daar in je mond hebt steken.... wat zegt dát over mij??? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mysterie ontrafeld;
    stuk bleekselderie...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zullen we ooit echt weten wie we zijn
    en vooral waarom we hier zijn

    en waarom er iemand bleekselder uit z'n mond laat hangen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben gewoon ieder moment anders.

    Al heb ik dat niet altijd in de gaten.;-)

    BeantwoordenVerwijderen