Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 31 augustus 2010

Ontvangen.

De laatste tijd lukt het mij steeds beter visite vrijblijvend te ontvangen en mijn gastvrijheid wordt er niet minder om.
Verwacht ik visite dan geef ik alles met plezier even  wat extra aandacht.
Aandacht aan mijzelf, aandacht aan mijn huis, aandacht aan mijn gemoedstoestand.
En laat verder gewoon alles doorgaan als wie ik ben en waar ik behoefte aan heb, in afwachting van de visite.
Het resultaat van die houding is dat ik zelden tot nooit meer teleurgesteld ben als de visite om welke reden dan ook, niet doorgaat. En gaat het wel door, dan geniet ik dubbel.
De balans tussen het "doen" in afwachting van de ander en het "goed" voelen voor jezelf.

Weet je, het lijkt mij best een leuk idee om ook op die manier met het leven opzich om te gaan!

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat is wel een goed plan, denk ik.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch een kanttekening:
    als iemand iets met je afspreekt
    en diegene weet dat er op je gerekend wordt
    dan ga je!!
    tenzij er een zeer goede reden is.
    Tenslotte zijn we allemaal mensen met gevoelens
    en daar ga je niet lichtzinnig mee om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "My name is..." Michael.


    Als de kat zich wast komt er bezoek , volgens een oude volkswijsheid.
    er staat nergens geschreven wat de kat doet als het bezoek niet door gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of mijn vrienden zijn dan vreemd of mijn kat.
    Zij wast zich elke dag zéér uitgebreid, terwijl er dan geen hond langs komt!
    Weet meteen wat ze doet om te laten zien dat er geen visite komt; ze gaat dan op hondenjacht in de buurt! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar zo is het ook Walter. Omgekeerd zou ik het ook niet fijn vinden wanneer men gestofzuigd, helemaal afgestoft en opgeprikt op mij gaat zitten wachten. Ik wil een persoon graag ontmoeten in zijn of haar leven, hoe dat ook is.
    Weet je, de buitenkant zegt mij zo weinig, meestal weet ik niet eens welke kleding iemand draagt, wel of geen bril, sieraden, make-up en parfum o.i.d. zie ik helemaal over het hoofd, maar ik weet feilloos, of iemand goed in zijn vel zit en al of niet gelukkig is.

    Je kunt met zoveel bezit 'geestelijk dakloos' zijn, en als dakloze met een rijk gevoel in het leven staan.
    Dus waar je ook op bezoek gaat, of wie je op bezoek krijgt, probeer altijd jezélf te zijn en ga gewoon door met je leven; een beetje rommel hoort er bij - droefheid en blijdschap ook.

    BeantwoordenVerwijderen