Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 12 september 2010

Een eenvoudige zondag.


De stille ruis van een rustige zondag.

10 opmerkingen:

  1. tot nu toe nog wel, maar of dat zo gaat blijven .. ;-))

    ik wens het jou toe, walter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De stille ruis van een rustige zondag... wat is dit een mooie zin, Walter! Poëzie ten top, ik kan daar zo blij om worden zie... dankjewel!
    Ik ga er geen rustige zondag van maken, maar ik hoop dat jij krijgt wat je verlangt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker genieten Walter, van deze rustige zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...de bijna afwezigheid van tijd en ruimte; en dat dat dan mag, dat zo'n dag - juist in afwezigheid - daar 'tijd en ruimte' voor in zich draagt in liefdevolle acceptatie van alles en niets.
    Ik zal de maagdelijkheid van de zondag nooit afschaffen Walter, de maandag ook niet want dat is een dag die eigenlijk in de week nog niet écht meedoet naar mijn gevoel, maar een dag waarin de zondag nog wat na suddert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overigens... dat is een prachtig "Brandpunt" hier in de rechterkolom.

    Nee ik zal de brandweer niet bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een stenen beeld
    wat we in stukken lieten vallen
    om op straat te tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook voor mij is deze zondag weer een soort van heilig. Na een enorm drukke zaterdag, met lange autorit en een geweldige weblogontmoeting met een paar andere diehard webschrijvers is het goed toeven in de eigen omgeving. Volgende week kunnen we weer aan de bak....Geniet er van Walter...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja...ook een mooie symboliek vond ik het verhaal van een boeddhist die zijn prachtig houten boeddha beeld verbrandde omdat hij het stervenskoud had!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vroeger had ik een hekel aan de zondag, niks te doen, niks te beleven.
    tegenwoordig is het een zeldzaamheid om niks niks te doen op zondag.
    vandaag geniet ik van een geruisloze zondag met heel veel niks!

    BeantwoordenVerwijderen