Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 30 december 2010

Met Lappie en Toppie in bed.

Niet gevierd dit jaar, dus mezelf een 'groot' cadeau gegeven...
Laptop.
Dat heeft me gister ruim een middag gekost om deze jongen te installeren en te voorzien van al mijn internet verbindingen die ik dan weer leuk in mijn favoriten heb gezet.
"Boys will be boys", ik ben namelijk gek op dit soort speelgoed en er lang niet meer zo onhandig mee als ik zelf nog denk!
Toch op zo'n dag als gister moet daar wel alles voor op zij, want het is namelijk wel zo dat mijn 'mind', mijn persoonlijk werkgeheugen nauwelijks extra 'schrijfruimte' over houdt voor andere zaken.
Aangaande de telefoongesprekken die mij die dag in de schootgeworpen werden, was ik er maar met een half oor bij.
Voor zover ik me nu kan herinneren heb ik geen PC nachtmerries gehad.
Bepaalde zaken, o.a. betreffende mijn weblog zal ik toch voornamelijk op mijn vaste PC blijven doen.
Als je mij nu scheef in bed zou zien hangen met lappie op een vreemde plek en manoevrerend tussen draadloze muis en ingebouwde muispad, dan begrijp je dat werken aan de vaste een stuk comfortabeler zal zijn.
Ik begin nu al last te krijgen van een 'laptophang-elleboog met rugpijn'.
Wedden dat het binnen de korste keren toch een vlotte routine gaat worden?
Bizar eigenlijk hoe snel de ontwikkeling is gegaan van de techniek.
Als je er even bij stilstaat realizeer je je dat sience-fiction verhalen alreeds bijna worden ingehaald!
Noodgedwongen zal ik mij vandaag toch op andere taken moeten richten dan het 'spelen' met mijn nieuwe techno-toy.
Gelukkig maar want het moet geen obsessie worden!


12 opmerkingen:

  1. alles went, behalve een vent zeggen ze hier....;-)
    als jij daar effe mee bezig bent lukt alles wel, maar heb geduld, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe een volwassen man van 61 jaar
    een klein jongetje wordt......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, ik herken het wel. Voor mijn verjaardag, die nog op komst is, werd er ook hier een moderne laptop afgeleverd. Cadeau van zoonlief. En dus moet ik gaan wennen aan draadloos internetten, nieuwe software en ook alles weer opnieuw installeren. Maar het zal vast lukken. Al was het maar omdat ik het 'ding' zelf zo mooi vindt...Ben net een puber, het glimt dus is het mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een te gek cadeau! Dat is puur genieten. Heel veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en handig!
    De techniek gaat snel. 10 jaar geleden niet gedacht dat we zoveel met internet en telefoon zouden doen. Vooral leuke dingen heeft deze techniek gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hé, zo'n mooie kadootje aan jezelf geven.
    Ik kan daar ook zo van genieten.
    Veel plezier van je toppie Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn hoor!
    bij mij staat ie nog op mijn verlanglijstje voor ooit en later.
    veel plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hebt jezelf een groot plezier gedaan Walter.
    das nog eens een aankoop.
    het beessie ( lappie en toppie ) is dus schizofreen begrijp ik...???
    of heeft ie een dubbele nationaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. SUPER Walter, wat een top cadeau heb je jezelf gegeven. Daar zal je zeker veel plezier mee beleven. En een prettige bijkomstigheid is dat het geheel draadloos is. Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat er op die vreemde plek waar je lappie op rust iets in de knoop zal raken :-)
    Geniet van je mooie hebbedingetje...

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Walter, of je gelijk hebt, iets moois voor je zelf.
    Het lijkt me zeer nuttig, ik denk wel dat je er heel veel plezier aan zult beleven.
    Welterusten Walter.
    Tot blogs in het nieuwe jaar.
    Lieve groetjes,
    Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha
    ik heb enkel een lappie en gebruik hem als vaste pc gewoon op tafel
    in de zetel of bed zit erg ongemakkelijk en dat kan niet de bedoeling zijn hé
    geniet van lappie en toppie Walter
    Direct komen er hier nog meer postjes nu je 2 machienes hebt :-) en ik heb nu al heel wat in te halen
    ik hoop dat het dit jaar nog lukt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat met dat laptoppie komt wel goed. Toch een fijn cadeautje dat je jezelf hebt gegeven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen