Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 10 maart 2011

Dat onbestemde gevoel.



Eigenlijk naar aanleiding van Anna's reactie op mijn stukje ; "Die innerlijke stem?", (nog bedankt daarvoor) ben ik mij weer eens terug gaan verdiepen in dat onderwerp, de Ziel en welke inzichten daarover bij mij hun  werk hebben gedaan.

Inayat Khan over de ziel uit het vorige citaat; "...want de vrijheid van de Ziel is het enige doel in het leven".

Het gevoel dat ik daarbij krijg sluit ontzettend aan bij hoe ik mijn eigen "doel" ervaar.
Al het andere dat ik in mijn leven al dan niet bereikt heb valt daar bij in het niet, zo voelt dat voor mij.
Vaak schreef ik al op mijn weblog dingen als; op weg naar Niemand zijn, de leegte de stilte ingaan, hetgeen voor mij zoveel wil zeggen als mijn ziel volkomen blootleggen. Ontdoen van wat er niet eigen aan is.
Werkelijk een boeiend onderwerp dat een heel andere visie kan gaan geven op wat "leven" en "doel" nou eigenlijk inhouden. ( kán inhouden..)

1 opmerking:

  1. de innerlijke stem, je voorgevoel, je engelbewaarder, je ziel, lot en doel
    boeiend heel zeker, ook wel heel benieuwd wat het nu écht is

    BeantwoordenVerwijderen