Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 29 mei 2011

Groot "enzo" gehalte.

Als je goed beschouwt is in het leven alles eigenlijk enzo.
Alles heeft met alles te maken.
Je richten op één ding in het leven, hoofddoelen zal ik maar zeggen...
Het zat en zit erbij mij niet in.
Ik dacht iets te missen als ik om mij heen keek.
Carrière makers, strebers, naar doel levenden, ai...ik paste er nooit bij.
Maar een mens hoort een doel te hebben, dromen te hebben, te streven naar.
En ik maar denken dat ik dat allemaal niet had!
Totdat ik merkte dat mijn streven, mijn doel en mijn droom, uniek is.
Het is hoe ik in het leven sta en er tegen aankijk, het is het héle plaatje.
Ja, een bijzonder groot "enzo" gehalte. Maar het leven is ook groot, bijzonder groot!
Daarmee leren leven in deze prestatie gerichte wereld was  "even" wennen.
Een mens kan niet alles, maar je kunt wel leren leven naar de essentie van...
al dat is.

Kom laat ik eens wat gaan doen... enzo!

3 opmerkingen:

  1. alles wat we doen kan je als 'streven' zien, je doet iets om iets te maken, te bekomen, en dat begint al bij heel eenvoudige dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, alles heeft met alles te maken.
    En daardoor krijg ik 'mijn zaakjes' niet rond
    tenzij ik het loslaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja mooi Walter, wat is er belangrijker in t leven. :)))

    BeantwoordenVerwijderen