Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 4 augustus 2011

De vroege ochtend. (vervolg.)

Na het ontwaken...hoe stel je je in op de komende dag en kan je daar eigenlijk wel invloed op uitoefenen?
Door wat probleempjes in de "relationele vriendschapssfeer" sta ik niet in een optimale bui op.
Gewoon doen wat gedaan moet worden, dat is dan belangrijk en vooral de tijd nemen voor die dingen.
Niet even snel, vanwege de zware gedachten die de mind dreigen te gaan overheersen.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch helpt bewust Zijn wel degelijk.
Het lijkt op een soort schoonmaken van je badkamer spiegel en dan het beeld helderder voor ogen krijgen. Juist het wegdrukken of ontkennen van bepaalde gevoelens zorgt ervoor dat ze de hele dag aan je blijven knagen en je stemming gaan bepalen, waardoor je nog meer rotzooi op je pad aantrekt.
In mijn geval...na mijn noodzakelijke "bewustzijnshandelingen" weer even naar de sportschool. Goed voor body én mind. ( Ik train daar rustig aan om een lichaam te krijgen/houden dat wèrkelijk bij mijn leefstijl past, dus Tarzan zit er echt niet in. Aan in bomen slingeren doe ik allang niet meer!)
Gaat me vast wel weer lukken, deze houding voor vandaag.
Leven bij de dag.

(Foto; een bossie puur natuur in huis doet wonderen. En dat pluk je zomaar!)

3 opmerkingen:

  1. Een mooi bossie natuur Walter.
    Ik hoop dat je het zware gevoel in de sportschool achter hebt kunnen laten en vrolijker de dag hebt kunnen vervolgen.
    Fijne avond nog en voor later slaap als een roosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opmerkelijk hoe gevoelens soms ook uit het niets opduiken. Geen idee waar ze soms vandaan komen en ik mijn draai niet kan vinden.
    Morgen is weer anders hè. Iedere minuut is anders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. k zie nu plots een Walter voorbij slingeren van boom naar boom daar op de bloemendaalse weg :-)

    maar ik hoop dat de problemen in de vriendschapssfeer terug goed komen
    laat die spiegel maar eens goed blinken

    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen