Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 22 augustus 2011

Rokers en drinkers.


Soms slaan mensen fanatiek door als ze een rook of alcohol verslaving achter zich gelaten hebben en worden ineens extreem antie.
Kan dat  ermee te maken hebben dat ze in feite de persoon die ze waren veroordelen en er blijvend boos op zijn? ( Dit schrijfsel al te serieus nemen laat ik voor rekening van de lezer, ach..dat geldt natuurlijk voor al mijn schrijfsels, wat klets ik toch weer raar!) 
Natuurlijk is het bijvoorbeeld met alcohol wel zo, dat als je samen bent, of in een wat minder klein gezelschap, het gespreksniveau, de humor en het fysieke gedrag op den duur erg gaan verschillen.
Bij sommige mensen is dat geen probleem, daarbij dank ik Gott als ze licht bezopen zijn!
Het gespreksniveau komt gelijk daar waar het hoort; je had elkaar toch al niks zinnigs te vertellen!
Mijn grens ligt daar waar het kotsen en schelden begint, meestal ga ik dan even zuigen, een wasje draaien of de kat aaien.  Ook als ik in mijn eigen huis ben!
Roken mag in mijn huis iedereen die verslaafd is. Ik doe er niet moeilijk over en mijn wasgoed dat in het trapgat te drogen hing, gooi ik nog wel een keer in de wasautomaat. Alleen het ophangen vind ik rot werk.
Vreemd genoeg ben ik weer gezond allergisch geworden voor sigarettenrook en rokende visite die dat niet merkt zonder dat ik er hysterisch over doe, is ook van harte welkom. Zo nu en dan....

Aan bovenstaande stukje zou je het niet merken...
Maar werkelijk, iedereen die de noodzaak heeft tot nicotine en alcohol gebruik is bij mij van harte welkom.
Ik heb namelijk absoluut geen spijt of haatgevoelens naar de persoon die ik was. Noch naar die ik nu ben.
Het liefst hou ik van je...dat voelt het prettigst en houdt me verre van verslaving.
Met die laatste zin bedoel ik ook jou hoor!
 Iemand lief hebben gaat verder dan je bemoeien met, en je storen aan zijn of haar al dan niet slechte gewoontes. Maar daar zou je ook een héél schrijfstuk aan kunnen wijden!

Knipoog, smile, enz...alles om dit maar tot een vriendelijk stukje te maken.

( Het label; het leven gaat door..tja dat kan ik eigenlijk wel onder alles plaatsen, toch?)

4 opmerkingen:

  1. In jouw tuintje is het ook goed toeven...!!
    Scheelt jou weer een was op hangen...haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bach schelden, die mensen ga ik zowiezo liever uit de weg, dronken of niet (zij dan)
    Als dat je van je verslavingen kan weghouden Walter, hou dan maar heel veel van ons allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jezelf liefhebben! Daar draait alles om, dat is HET begin...

    BeantwoordenVerwijderen