Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 3 november 2011

En als de rust is teruggekeerd....

Alles staat zo'n beetje op zijn kop op dit moment, ikzelf, mijn leven en mijn interieur.
Leven bij de dag ( met het oog op morgen, dat wel) heb ik mij redelijk eigen gemaakt en het "grote" piekeren wat ik ooit deed, is tot rust gekomen.
Voorlopig zal mijn weblog meer dagboekstijl zijn dan ooit, want over "algemene" inzichten typen, komt op dit moment nauwelijks aan de orde. Het leven speelt zich af op een millimeter van mijn aangezicht en dan is het moeilijk afstand nemen.
Vraag ik mij af waar ik ben en hoe het zal zijn als de rust is weergekeerd en de "dingen" gedaan zijn?
Eigenlijk niet eens..ik ben vooral bezig met nu leven en nu doen, het liefst afgewisseld door rustpauzes.
Hoe heerlijk is het, juist nu, dat ik 'verslavingsloos' mezelf kan zijn, hoe bijzonder is het om spanningen te ervaren zonder je te verdoven met wat dan ook!
Weer volop in het leven staan betekent wel dat ik meer met "alcohol" en drinkgedrag geconfronteerd word.
Maar het is goed, want dat hoort nou eenmaal bij het leven van alledag en mijn innerlijke vrijheid van mijn verslaving bevestigt zich, juist door de confrontatie, steeds meer en meer.
Zaken als medicijngebruik of roken, komen niet eens meer aan de orde in mijn gedachten en dat is toch zeer verwonderlijk te noemen. Vooral het gebruik van medicijnen, speelde ooit een cruciale rol in mijn leven...
Onderdrukkers, opdat ik niet mocht zijn die ik werkelijk ben.
En van wie mocht dat niet dan?

Achteraf praten heeft hier geen enkele zin meer, ik ben nu die ik, schoon aan de haak ben.
Er is goed mee te leven, veel beter zelfs dan met degene die ik niet werkelijk was...
Hetzelfde geldt voor alcoholgebruik...zonder, zijn die je bent, dan maar even verlegen, stuntelend of een beetje stil, of desnoods even erg druk of onrustig of wat dan ook.
Zijn die je bent, zijn zonder...shit!
Zo, ik heb weer eens een schrijfsel gecreëerd en het gaat over van alles en nog wat.
Misschien herken jij ergens iets in, zoniet...ach, het is een dagboekschrijfsel.
Een schrijfsel in een Nu, een nu, niet verder dan een millimeter van mijn neus verwijderd!

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je op allerlei terreinen zo lekker bezig kunt zijn.
    Ook al is het vast soms moeilijk, maar het goed aanvoelen wat het met je doet zal ook als prettig ervaren worden.
    Ga zo door Walter en geniet van elke dag. Het leven is het waard om geleefd en beleefd te worden.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook nog eens heel fijn om zo af en toe een stukje van jou en jouw leven mee te mogen delen.....
    Net zoals jij verandert, zo verander ik, zo veranderen we allemaal. Dat moet ook, leven is een proces en het zou slecht zijn als we niet door- en verder groeien.
    De mensen om ons heen, dichtbij ons, die veranderen net zo hard mee, dat is het tegelijk het mooie van het Leven, het Leven in het Hier en NU.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. blij dat ik hier weer een persoon een stukje ken ,ik vind het prachtig hoe jij kunt schrijven

    BeantwoordenVerwijderen