Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 1 november 2011

Gehechtheid.

Je kan het zo gek niet bedenken, maar een mens kan onverwachts gehecht blijken te zijn aan...inderdaad, je kan het zo gek niet bedenken.

Spiritualiteit  gaat zich  soms pas werkelijk tonen als het onverhoeds "getest" wordt.
Neem bijvoorbeeld de heftige veranderingen in mijn leven Nu!
Op zich zijn er bij die mij "overkomen", maar andere zet ik zelf in gang. Een soort wisselwerking, kettingreactie eigenlijk.
Een nieuwe vriendschap die in zeer uitzonderlijke omstandigheden ontstaan is bijvoorbeeld.
De klik tussen hem en mij die bijna magisch lijkt, twee zulk extreem verschillende mensen!
Een groter verschil met iemand kan ik mij bijna niet voorstellen!
En dan de boost die mijn sluimerend plannen daardoor kregen!
Alles op zijn tijd, zeggen ze wel eens en..."je kan niets forceren als de tijd er nog niet rijp voor is".
Het lijkt te kloppen en wat die "spirituele" test betreft, aangaande mijn "gehechtheid" aan elementen van mijn bestaan... het lijkt erop dat ik die test in ieder geval ga doorstaan.
En wie weet kom ik er wel wéér wat wijzer, milder en flexibelere uit te voorschijn.
Toch, niets gaat vanzelf en wonderen blijven slechts wonderen als je er aan mee blijft werken.
Althans zo denk ik erover, maar wie weet of er misschien wel steeds minder van dat vastomlijnde ik overblijft.
En dan bedoel ik dat uitermate positief en niet als verlies van een "eigen identiteit'!

3 opmerkingen: