Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 28 december 2011

Betrekkelijkheid en flexibiliteit?

Foto's, weer opnieuw geplaatst.
Gebeurtenissen ervaren als leerschool, als uitdaging en als training voor je flexibiliteit.
Ja, dat klinkt prachtig en meestal is dat ook zo..Achteraf!

Op dit moment baal ik vooral.
Maar hoe kan ik met dit incident ( het verloren gaan van 120 berichten op mijn weblog) omgaan, zodat de eerste zin van dit bericht relevant gaat worden?
De manier waarop ik weblog zou op zich de betrekkelijkheid van alles al in zich kunnen hebben, ik weblog namelijk puur vanuit het moment van inspiratie. Het doen op zich geeft al ruimschoots voldoening.
Ik doe het vanuit m'n hart, maar juist daardoor kan voor mij het teruglezen van oude berichten vaak een eye-opener zijn voor wat er in mij gaande is en hoe ik er verder mee kan, anders mee kan omgaan...
Het kwijtraken van ( voor mij) belangrijke berichten is dus vooral een ( gedwongen) oefening in 'loslaten' geworden. Te veel leven vanuit een gevoel dat alles betrekkelijk is kan een mens in leegte ( ongemotiveerdheid) doen leven, dus betrekkelijkheid is zeer....betrekkelijk!
Mijn gehechtheid aan..tja ik word weer eens even met dat begrip geconfronteerd, gehechtheid en de gevolgen daarvan voor je "geest", mind, je manier van denken.

En hoe flexibel ben je als iets je overkomt door 'overmacht'?
"Elk nadeel heeft z'n voordeel", denk ik dan maar, want om flexibel te kunnen zijn, zal ik los moeten laten om de vrij gekomen ruimte creatief in te kunnen gaan vullen.
In elke gebeurtenis zit in feite een uitdaging en een groei mogelijkheid.

Het 'goede' van dit ( in wezen niet zo belangrijke) webloggebeuren, ervaar ik nu al door het feit dat ik geprikkeld word om zo positief mogelijk met de situatie om te gaan.

( Voor mezelf nog even een jumpbreak om, voor weblog verloren foto's te herplaatsen, je mag meekijken hoor, maar door zo'n break blijft het aanzicht op het bericht zelf wat rustiger.)




Dus weer wat opnieuw geplaatste foto's van de verloren berichten;



















Voor nu wel weer even genoeg.

2 opmerkingen:

  1. Zo is het Walter, elke tegenslag biedt ook weer kansen en nieuwe mogelijkheden.
    En die weet jij vast en zeker weer goed te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je pakt het goed aan Walter

    als ik het ooit voor heb kom ik hier lezen, jij weet alles positief op te vangen, ik moet nog veel leren

    welterusten

    BeantwoordenVerwijderen