Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 6 januari 2012

In en uit, op en neer.

De foto is er slechts vanwege de behoefte bij dit stukje een afbeelding te plaatsen, meer niet.
Bij mij gaat dat zo, niet zorgwekkend hoor, maar soms best vervelend.
In en uit m'n energie, soms zonder aanwijsbare reden.
Op en neer qua stemming, maar niet extreem hoor, toch ook best vervelend.
Maar ja, hoe gelijkmatig kàn een mens zijn?
En is al te gelijkmatig nou wel zo geweldig?

Mijn bipo en adhd gehalte is al jaren zeer goed hanteerbaar, zeker nu ik geen verslavingsmiddelen meer nuttig en geen aanverwante medicijn soorten meer gebruik.
Allemaal goed te doen en mezelf vergelijken met gemiddelde gesteldheden van anderen heeft weinig zijn
Ik zal het toch met mezelf moeten doen, met die ik ben.
Trouwens, jezelf vergelijken met anderen, los van het feit of je daar wat mee opschiet..hoe open is die ander over zijn of haar innerlijk geworstel?
Immers, heel veel mensen zijn gewend om zo veel mogelijk 'mooi weer' naar buiten toe te spelen.
Keer op keer tracht ik daar aan mee te doen want soms is het een stuk veiliger, zeker als het gaat om kritiek die je vaak op je bord krijgt als je je uit over je 'gesteldheid'.
Ook wil ik nog wel eens hard op denken...het nadeel is dan, dat je soms gelijk advies krijgt zonder dat dat je bedoeling was.

Een stukje zonder 'wijsheid voor 't algemene nut', hihi, gewoon even een persoonlijk geouwe-H.
Wijsheid kan ook wel eens wat rust gebruiken, gewoon effe de kast in totdat hij weer helemaal is uitgerust en weer fris , vrolijk en vooral oprecht, de ether in geslingerd kan worden.
Ach, en dan nog, misschien staat in bovenstaand stukje nog wel wat alledaagse wijsheid verstopt.
Ik zal het maar eens terug gaan lezen, ik ben hard aan wat eigen-wijsheid toe, op dit moment!

2 opmerkingen:

  1. Ik zeg dan altijd even terug naar nul en dan weer opnieuw gaan wandelen.
    geniet van je rustige weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in al je schijfsels zitten er wijsheden Walter

    BeantwoordenVerwijderen