Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 7 januari 2012

Tijdsbeleving. ( Teruggeplaatst bericht.)


"De tijd lijkt steeds sneller te gaan tegenwoordig", ik hoor het vaak om mij heen.
Is het misschien omdat we door alle technieken en veranderingen van deze tijd zo overprikkeld worden dat ons tijdsbesef totaal aan het veranderen is?
Zo is b.v. het begrip 'leeftijd' erg veranderend de laatste decennia.
Mijn overgrootouders, ja zelfs mijn grootouders ,waren op mijn leeftijd (23 december alweer 62!) oude mensen, die naar het eind van hun leven gingen, en dat dan vooral op een gepaste manier.
Geraniums, sobere kleding en zittend in het park met eendjes en brood enzo...


Natuurlijk overdrijf ik een tikkeltje, maar toch schetst het wellicht juist daardoor het gevoel van verschil met tegenwoordig.
In één of andere theorie wordt er beweerd dat de 'tijd' zich werkelijk versneld, volgens mij gerelateerd aan de 2012 voorspelling.
Spiritueel gezien maakt de mens sowieso een grote verandering mee! ( alhoewel natuurlijk niet iedereen daar gevoelig voor is).
Er zijn daadwerkelijk dingen aan het veranderen, soms sneller dan de gemiddelde mens bij kan houden.

Hoe kun je omgaan met 'tijdsbeleving', zonder dat je het gevoel hebt dat tijd als zand je door de vingers glipt?
Misschien door op een manier te leven die niet steeds toekomst gericht is en niet voortdurend afgezet wordt tegen een verleden.
Intens in het Nu zijn, op een manier die betrokkenheid inhoudt, zorg voor het nu voor jou en voor de mensen om je heen.
Zorg voor het Nu van je leefomgeving.
Levend in liefde voor het Nu.

En in dat kader wens ik je een goeie week toe, dag voor dag.
Moment bij moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten