Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 3 januari 2012

Veranderingen.



Blauwdruk, de mens schijnt een blauwdruk te hebben, genetisch bepaald of door 'God' geregeld.
Ach, wat maakt dat uit, het gaat er uiteindelijk om wat er met je gebeurt en hoe je dat ervaart.
Dat idee van 'voorbestemming', het zou een mens nog tot doemdenken kunnen brengen en met doemdenken heb ik niks. Liever overleg ik met 'God' of trek ik nieuwe lijntjes dwars door mijn zogenaamde blauwdruk heen. Nee, de zinloosheid van voorbestemming, ik hoef 'm niet.

En wat levert het mij op dan om zo naar het leven te kijken?
Wonderen, gewone alledaagse wonderen levert het mij op, totaal anders dan het veilig stellen van een denkbeeldige, vaak via de commercie aangepraatte toekomst. Het begrip, 'Leven in het Nu' of denken in de zin van, "Er is alleen maar een Nu", als je daar creatief en realistisch ( met de wereld om je heen verbonden) mee omgaat, hetgeen soms nog een hele klus is, kan  dat je veel vrijheid van geest opleveren.
Het vereist echter wel een bepaalde kracht, want je verbinding met anderen en andere denkbeelden wordt regelmatig heftig op de proef gesteld. Het gros van de mensen lijkt ( nog) te leven in verwachting naar morgen. Hele reeksen spreekwoorden zijn er aan gewijd.
Tja, de geest de vrije ruimte laten, het is nog een hele kunst, maar die weg maakt het leven bijzonder boeiend.
De geest de ruimte, en de handen uit de mouwen, zelfs al ben je soms 'naakt'.

2 opmerkingen:

  1. walter ook veel fijne wensen van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch heb ik dikwijls het gevoel dat de grote lijnen van iemands leven wel voorbepaald zijn

    er gebeuren dingen waardoor je plots op het goede spoor terecht komt, die een goeie wending aan je leven geven, tussen de tegenslagen door

    BeantwoordenVerwijderen