Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 6 april 2012

Hardop denken.

 Natuurlijk wel bijgewerkt om voor publicatie geschikt te maken, want soms gaan er dingen in een mensenhoofd om die je beter eerst kunt laten bezinken voordat je ze de algemene ruimte in stuurt via diverse ademstootjes waardoor de opeenvolgende klanken zich gaan vormen tot al dan niet kwetsende of liefdevolle geluiden die men woorden en zinnen noemt.

Hardop denken ( enigszins gecensureerd dus) over mensen en situaties waarin/waarbij je merkt dat negativiteit de boventoon voert, vraag ik mij vaak af;
Hoe benader je die mensen of wat is de beste ( oprechte) houding die je er op kunt toepassen?
Negatief ingestelde mensen...ze gaan bestrijden in woord en daad?


Nee, dat heeft mijn levenservaring me wel afgeleerd, het werkt vaak als kolen op het vuur.
Negeren werkt voor mij ook niet, dat doet eigenlijk gewoon pijn in mijn 'ziel' en druist tegen mijn 'wezen' in.
Suikerzoet beginnen over het goede, het positieve, jakkes...dat is in feite vaak geforceerd gedrag!
Het eerst wat ik zelf meestal doe is in alle stilte eerst mijn eigen denken bekijken, vaak kom ik dan stukjes tegen van de negatieve kijk van de ander.
Dat bekeken te hebben ( secondewerk hoor!) praat ik vaak met de ander vanuit mijn eigen herkenning en tracht ik op die manier tot een gezamenlijke positiviteit te komen.

Even met een grote glimlach vanwege mijn bovenstaande, vrij ingewikkelde omschrijving, zeg ik er eerlijk bij dat als de ander blijft volharden in zijn of haar negatieve gedrag en kijk op de dingen, dat ik dan gewoon na een tijdje

Hè, jammer nou, m'n toetsenbord inkt is bijna op!
Een vruchtbaar hard of zacht op denken gewenst aan iedereen die van denken houdt.

2 opmerkingen:

  1. heel moeilijk om negatief ingestelde mensen, zelfs gaande tot groot zelfbeklag, toch wat positiviteit te laten voelen/geven

    het ligt nog niet in mijn gave om de juiste dingen te zeggen, en enkel luisteren maakt hen niet positiever

    ik wil me ook niet in het negatieve laten meesleuren.

    ik denk dat m'n inkt dan ook op raakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben al gauw klaar met dergelijke lieden.
    Dat is te zeggen.....ik hoor de toestanden aan maar ik luister niet en word het me te gortig dan raak ik geprikkeld en dat is bijna niet te verbergen hè.
    Zo jammer van je tijd die lui.......

    BeantwoordenVerwijderen