Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 7 mei 2012

Machteloos ben je nooit.


Soms zie ik dingen om mij heen....en voel mij machteloos.
Zoveel pijn en verdriet nog uit te werken, zoveel 'onrecht' en geweld.
We zijn versneld bezig te 'genezen' in de wereld, ja...dat zie ik ook.
Voorbij het hopen, geloven en vertrouwen heen zie ik het.
Maar als de wereldpijn en mensenpijn mij even helemaal teveel wordt en ik niet meer weet bij te dragen aan de 'heling', kan ik toch iets heel zinvols doen.
Gewoon niet meedoen aan alles dat te maken heeft met die vastgehouden pijn.
Dus machteloos ben je nooit.

Witte rozen vind ik prachtig..
Alsjeblieft, deze zijn voor jou.

4 opmerkingen:

  1. Je wilt graag meeleven en er bij stil staan aan alle ellende in de wereld. Dat doe je ook regelmatig maar als het je te veel word sluit je niet je ogen maar neem je even afstand, probeert even los te laten.

    En ben je even tot jezelf gekomen kun je er weer beter voor een ander zijn.

    Zo ga ik ermee om.

    Witte rozen, liefde en vriendschap iets mooiers kun je niet uitdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je het vervolg toch weggehaald.:-)
    Ik probeer mijn machteloosheid te gebruiken om me des te meer bewust te worden van alles en dus ook van de ellende die er is.
    Eerlijk gezegd zie ik die versnelde genezing wereldwijd nog niet zo, maar ja?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij hartverscheurende gebeurtenissen is het zo vreselijk moeilijk om de juiste woorden te vinden
    dan is gewoon laten weten dat je meeleeft met hart en ziel vaak het enige wat je kan doen

    het verdriet opslorpen van al je vrienden/familie is niet leefbaar

    een weg zoeken om daar afstand van te nemen is noodzakelijk maar niet eenvoudig

    dank je voor de rozen
    witte rozen vind ik supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen