Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 8 mei 2012

Onze 'goede bedoelingen'.


Hoe vaak gaan jij en ik de mist in vanwege onze 'goede bedoelingen'?
En inderdaad, we bedoelen het goed, want mensen zijn in wezen goed.
Maar tijdens al die goede bedoelingen vergeten we wel eens wat de ander wil.
Is de ander wel gediend van jouw 'goede bedoeling'?
Want hoe pijnlijk is het als je door krijgt dan de ander helemaal niet zit te wachten op wat jij denkt dat voor hem of haar goed is?
Ik kom het nog regelmatig bij mezelf tegen.
Wat kan ik anders doen dan leren loslaten en die ander totaal accepteren zoals hij of zij is?
Misschien eens oefenen door mijzelf totaal te accepteren zoals ik wezenlijk ben en daarin leren loslaten wie ik denk te moeten zijn.
Kan je het nog volgen?
Ik gelukkig wel, maar het is moeilijker dan ik dacht, toch ga ik er maar weer eens voor.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er een hekel aan als men mij wil veranderen al is het nog zo'n goede bedoeling.

    Dat zal ik ook niet bij die ander doen. Dat is mijn goede bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for your positif reaction, Anonymus, but I don't place messages like yours with advertisements.
    Next time, please check in with an account.
    Have a very nice day!

    BeantwoordenVerwijderen