Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 30 juni 2012

In conflict met zichzelf.


Iemand met 'liefde' en begrip benaderen.
Ondanks zijn of haar negatieve reactie daarop. Die houding, die insteek en dat gevoel gewoon blijven handhaven.
Zelfs totdat je gekwetst en beledigd wordt?
Misschien een tijdje...want niemand weet van zichzelf of er geen dubieuze eigen belangen bij gepaard zijn als hij die benadering blijft doorzetten.
Alhoewel je eigen hart nooit liegt, het is meestal je 'denken' dat je doet twijfelen.

Doorgaan, totdat je merkt;
de persoon waar jij je op richt is te veel in conflict met zichzelf om open te reageren op hoe jij tegen hem/haar aankijkt.
Dan beter even een pas op de plaats of zelfs de persoon laten voor wie 'hij' is en je weer richten op zaken die ook voor jou een positief gevoel geven.

Nu even wat losser vertaald naar mijn eigen verhaal, mijn eigen rode draad in het leven.
Mijn grenzeloos vertrouwen in de mens, in de klootzak, in arrogante kwast, in de vervelende figuur, in de boosaardige gluiperd, noem het hele negatieve rijtje maar op!
Natuurlijk zou mijn vertrouwen makkelijker te begrijpen zijn als ik een rijtje beelschone liefdevolle schatten zou gaan benoemen.
Maar heb jij bij hen moeite om in de ware aard, de liefde van de mens te geloven?
Ja?...meteen de spoedlijn bellen dan en je op laten nemen!
(@)

Terug naar serieus, geloof me, ik ben een van warm tot heet gebakerd mens en als iemand mij werkelijk tergt uit kwade wil ( dat laatste ervaar ik zelden meer zo) dan kan ik verbaal uit elkaar spatten.
Maar nooit zal ik mijn vertrouwen in de ware aard van de mens los laten.
God is liefde, zeggen sommigen, zeggen velen.
De mens is geschapen naar God's evenbeeld, denk ik er dan in stilte achteraan.
Gelukkig heeft mijn Godsbesef niets met de bijbel of met godsdienst te maken!
En Het allerlei andere namen gaan geven wordt ook erg vermoeiend op den duur.

ps. Het kan wèl soms een tijdje duren voordat ik bij bepaalde mensen weer in die liefde terug ben.
Tot slapeloze nachten aan toe of vergezeld gaande van domme kinderachtige handelingen.
Direct begrip en directe vergeving?
Ach, ik heb nog tot m'n dood om daar aan te werken.

1 opmerking: