Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 30 juni 2012

No more deadlines.


Heeft deze foto ergens mee te maken? Ja.
De verplichtingen van een maatschappij, de regels van een samenleving, de regels tussen mensen...
Ik heb me er nooit werkelijk in kunnen vinden.
( Er is zo veel onechtheid en angst in!)
Zelfs al voordat ik mij met begrippen als spiritualiteit, mystiek, esoterie en aanverwante zaken bezig hield.  Achteraf  vond ik veel herkenning in die manier van naar het leven kijken.

By the way...dit is gewoon een stukje geschreven door mij.  Dit keer gewoon als Walter, de beheerder van dit weblog, deze bezeten bezitter van een systeem dat ik niet eens werkelijk bezit!
Gaat er iets fout via deze voor mij onbekende provider, dan ben ik 3 en half jaar werk kwijt.
Werk dat ik met hart en ziel doe, weblogwerk dat recht uit mijn creatieve hart komt.

Een tijdje geleden gebeurde er al zoiets en volgens mij ga ik behoorlijk vooruit in dit leven! (@)
Meer dan 100 berichten totaal foetsie en ik heb er niet eens letterlijk wakker van gelegen.
Alles wat ik schrijf op mijn weblog check ik als het ware al schrijvende..
Ben ik het werkelijk? Sta ik er helemaal achter? Is het zo zuiver mogelijk?  Praat ik geen andere na zonder iets doorleefd te hebben? ( Geen achterbakse steken onder water, naar wie of wat dan ook?)

Dus 100 berichten foetsie confronteerde mij met mijn visie over loslaten.
Dank u, ik was geslaagd en kreeg een 8- voor loslaten. (@@@)
En dan mijn welgemeende betogen over mijn idee over mensen.
'De mens is als basis goed'. Onze kern is liefde.
En reken maar dat ik regelmatig heftig getest word!
Lig ik wakker van teleurstellingen in mensen?
Ja, en behoorlijk ook!
Maar ik hou ze niet vast, de nachten wakker, de dagen van onrust vanwege die teleurstelling zijn meer dan de moeite waard. Ik kan die persoon weer volledig zien zoals hij/zij in wezen werkelijk is.
Liefde, vaak snakkende liefde, vertekend, vertroebeld en misvormd door angst.
Dus ook hier in ben ik geslaagd en tot op heden de trotse bezitter van...ook al een 8-! (@)

Ongevoelig voor complimenten ben ik niet, hooguit soms een beetje geremd door 'bescheidenheid' ( ik vind mijn eigen bescheidenheid niets anders dan een relativerende nuchterheid)
Mijn sterrenbeeld Steenbok lijkt gemaakt te zijn voor de streber die hogerop wil én komt.
Er zit een kern van waarheid in, merk ik de laatste tijd.
Mijn werkelijke streven is ( voor mij haalbare) zuiverheid.
Open en eerlijk in het leven staan, van hart tot hart contact maken.
Als je dat carriëre maken wil noemen, dan ga ik er voor!
Maar dan wel zonder 'deadlines'!

Behalve dan die laatste.
Ach, en wie weet...als ik hard aan mijn 'carriëre'  blijf werken los ik waarschijnlijk zo maar in het niets op.
Uiteindelijk; Je bent spiritueel of je bent het niet!
Hahaha!





En verder maakte Fred en prachtig boeket voor op het graf van zijn ouders.
Zijn moeder nog maar zo recent overleden na een zeer moeilijke periode van dementie.

Ik heb het voor hem mogen fotograferen en samen hebben we het graf bezocht.
Die warme schitterend zomerdag.
Er heerste werkelijke vrede daar

5 opmerkingen:

  1. hey walter:-)
    jawel hier nog een steenbok, maar ik voel me ook geen streber,
    loslaten, wel moeilijk, maar ik merk wel dat ik het beter kan naarmate ik ouder wordt,
    blogspot nieuw...
    went erg snel hoor:-)
    je schrijft lekker, ik voel me hier al thuis:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef.....als de deksel eenmaal open is.....
    Dan weet ik het zo net nog niet....hahaha.
    Smakelijk, lieve vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werd vooral aangetrokken door die - volgens mij - héél smakelijke foto... en de o zo prachtige kleuren!

    Een knuffel terug van de 'jonge'dame :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog een Steenbok die je weer gelezen heeft dag dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. van hart tot hart contact maken
    heel mooi is dat Walter

    BeantwoordenVerwijderen