Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 1 februari 2013

Het proces van ont-dekken.


Bijna was ik het zelf vergeten en het is maar goed dat er vriendelijke reacties zijn die mij af en toe weer 'wakker' maken...
Mijn blog is een verslag en tegelijk een leidraad van het persoonlijke ont-dekken.
Natuurlijk gezien vanuit mijn eigen proces, dus niet alleen het tonen van wat ik ontdek, maar vooral ook de weg daar naar toe.
Toch probeer ik het altijd te relateren aan wat er zoal om mij heen én in de wereld aan 'gedachtegoed' leeft. Want hoe je het ook wendt of keert en hoe mooi men het ook soms beschrijven kan, het is en blijft gedachtegoed. Soms gedeeld vanuit datgene men gemiddeld samen meent te ervaren.
Zonder denker is er namelijk geen gedachte...
Niet 'denken', bijvoorbeeld via meditatie, kan dan ook alleen maar daarna geconstateerd worden via...het denken.
Ach, het is natuurlijk slechts 'mijn' gedachte. (@) 
En dat alles afgewisseld op mijn blog door de ( voor mij) broodnodige luchtigheid, maar zelfs in die luchtigheid schuilt het ontdekken.
Denk een aan het feit dat sommige kinderen zich tegenwoordig nog nauwelijks bewust zijn van waar melk vandaan komt! Kijk, en dat is wat ik op mijn blog hoop te laten zien, laten zien waar mijn 'melk' vandaan komt en zo heel af en toe mag ik het kant en klare eindproduct laten zien..
Laat ik vooral maar blijven zorgen dat mijn melk niet zuur wordt en dat als er ineens een romige vla wordt aangeboden ik niet vergeet ook dat bereidingsproces te vermelden.
Stel je voor dat je als tovenaar gezien gaat worden..Hahaha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten