Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 19 mei 2013

Pinksterprivacy.

De 'Heilige drie-eenheid?

Veranderen...
Verandert een mens door zijn levensomstandigheden of veranderen de levensomstandigheden doordat een mens verandert?
Van uitbundig naar meer ingetogen?
Leeftijd zal best een rol spelen, uiteindelijk doe je in jaren ervaringen op en dat kan iets in je veranderen.
En daardoor is het juist zo vreemd dat je in feite diep van binnen altijd dezelfde blijft, je gaat hooguit anders met de dingen om en je prioriteiten kunnen anders gaan liggen.
Als het een beetje meezit word je een milder mens, niet te verwarren met een onverschillig mens, want dat laatste kan voortkomen uit verbittering of teleurstelling.
Anders kijken kan je doen inzien dat het niet de mensen zijn die je teleurstellen, maar dat het vooral je eigen verwachtingen zijn waardoor je teleurgesteld kan raken.
Verder is je eigen houding vaak bepalend voor hoe anderen op je reageren, maar daar willen zwartkijkers vaak niet aan.

Je eigenheid ervaren en dat ook bij de ander kunnen zien.
Elkaar laten voor wie we zijn, maar wel in betrokkenheid en begrip.

Het lijkt aardig op een Pinksterpreekje...
Nou ja, waarom niet hè, na dansende schilderijen mag dit ook wel weer.
Over 'weer' gesproken...Wat een weer hè!
In ieder geval ligt mijn zonnebrand klaar;
Beschermingsfactor -50!

Pinksteren...de Heilige geest wordt uitgestort..
Toch maar naakt in de tuin gaan liggen dan, wie weet vang ik er wat van op.

1 opmerking:

  1. de maatschappij doet je veranderen soms zonder dat je het door hebt tot je plots voelt dit ben ik niet meer en dan is het belangrijk die 'ik' terug te vinden anders voel je je niet meer thuis bij jezelf

    elkaar laten voor wie we zijn, daar sta ik alleen maar achter
    behalve wat doe je met personen die anderen de duvel aan doen

    BeantwoordenVerwijderen