Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 31 juli 2013

Het zou niet zo moeten zijn...




 Mensen en belevenissen, zo bijzonder.
Maar als het goed is zijn we 'discreet' en daardoor kun je niet altijd delen wat je zou willen delen.
Elkaars kwetsbaarheid, het Zijn die de ander en jij werkelijk zijn en de schoonheid daarvan.
Zó anders dan het uiterlijk vertoon, zoveel mooier, warmer, maar ook..erg kwetsbaar.
Het zou niet zo moeten zijn...maar helaas wordt daar soms de draak mee gestoken.
We zijn kwetsbaar, ook al roepen we vaak;
'Van mij mag iedereen alles weten, ik heb geen geheimen'.
Maar het gaat dan ook helemaal niet over geheimen!
Het gaat over intimiteit en kwetsbaarheid en ook over...helaas;
Uiterlijk vertoon.


4 opmerkingen:

  1. Je slaat de spijker in het spijkerbed op de kop!


    - bescherm jezelf -
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ben ik het volledig mee eens, ik geef eigenlijk nooit iets van mezelf bloot, dat is prive, en vroeger was ik nog erger,n toen wist niemand wat van me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer selectief te zijn. Selectiever dan vroeger.
    En toch betrap ik mezelf erop dat ik meer bloot gegeven heb dan aanvankelijk de bedoeling was.
    Soms valt het (erg)serieus tegen, soms krijg je er zoveel voor terug.

    Leven zonder pijn bestaat niet,zo is het leven nu eenmaal.
    Als niemand zich kwetsbaar durft op te stellen en alles voor zich houdt dan missen we zoveel.
    De tegenwind is soms heel groot,het zicht des te mooier
    Want voor mij maakt dat het leven mooi en het leven waard te leven.

    BeantwoordenVerwijderen