Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 12 juli 2013

'Je moet niet zoveel denken!'




Dus denk ik wel eens;
Hoeveel leed doet een mens zichzelf aan?
Stel dat je dat door zou hebben, blijft er dan nog wel leed over dat werkelijk zomaar op je afkomt?
Als ik naar mezelf kijk ga ik steeds meer inzien wanneer ik mijzelf iets aandoe en merk dan dat het in minstens 90% van de 'leedomstandigheden' het geval is/was.
Anders naar dingen kijken en er anders mee omgaan blijkt ( voor mij) een leerproces te zijn dat je niet zomaar uit een boekje haalt.
Nu is het niet zo dat je niks leert via 'boeken' of door levensvisies, gelukkig dragen die wel degelijk bij.
Omgang met mensen ook, en als je weet de dingen werkelijk binnen te laten en je hart durft (kan) laten zien, leer je daar ook heel veel van.
Leren via de mensen om je heen...ook dat is een persoonlijk proces en als dat proces leidt tot teleurstelling of verbittering, doe je iets verkeerd.
Alles wat je meent te leren mag alleen tot meer liefde en begrip leiden.
Toch is het een vreemd gevoel om steeds meer door te krijgen hoeveel  deel een mens heeft aan zijn eigen lijden.
Je zou er bijna boos om worden, zeg ik met een glimlach...een glimlach bestemd voor al mijn eigen onhandigheden uit het verleden.

En...wat ook heel belangrijk is, als het leed dan toch op je pad komt, hoe ga je ermee om?
Haat je het of..heb je het lief?



En natuurlijk gaan we er weer voor;
Een heel fijn weekend..
Heb lief.

4 opmerkingen:

  1. Om over na te denken .... ook een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn delen lieve Walter, dank je wel. xxx

    Voor jou ook een heel fijn weekend liefs Karel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoede vragen allemaal.

    Gisteren heb ik mezelf ook weer narigheid aangedaan alleen door mijn denken. Toen gebeurde waar ik bang voor was liep alles anders en was zelfs leuk.In de werkelijkheid bestond alle bedachte narigheid niet.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blogje. Een goede werkwijze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen