Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 21 september 2013

Bizar.








Reeds aanstalten gemaakt om naar bed te gaan...de deurbel, een bijna paniekerig belgeluid.
Alhoewel ik reeds in relaxkleding was deed ik open...
Het had flink geregend en mijn ganglamp was overleden, een duistere ontmoeting dus.
Een oudere dame stond voor mijn deur, klein van stuk en donker van huidskleur en een beetje gezet.
"Can I come in, please?"
Het klonk triest en eenzaam en natuurlijk stemde ik toe. Juist die avond waren er drie van mijn vijf lampen spontaan ter ziele gegaan en in mijn half duistere woonkamer bood ik haar aan te gaan zitten..
Moest ik niet vragen wie zij was en waarom zij hier was? Nee, het leek zo te moeten zijn.
Zwart haar, grijs in aanzet en een trieste blik in haar vermoeide ogen, ze kwam mij bekend voor.
'Ken ik u ergens van", vroeg ik?
En toen begon het mij te dagen, te dagen in al mijn ongeloof!
Ik moet 14 geweest zijn toen ik verliefd op haar werd. Onbereikbaar ver weg en nooit meer geworden dan een verwaterde fantasie.
Dat spichtige meisje met die grote zwarte ogen zat nu op mij paarse bank, bescheiden en ontredderd.
Succes en roem hadden haar leeggeroofd, die oude dame op mijn bank wilde niets liever meer dan gewoon zichzelf zijn.
Geen lagen make-up meer die haar leeftijd verhulden, geen jurken meer die haar volle rijpe vormen verhulden.. Gewoon zijn die ze was..
Zo ontzettend gewoon zoals ze daar zat op mijn paarse Ikea bank.
"I want to be me, just me and nobody else"...
Toen vroeg ik haar om het nog eenmaal voor mij te zingen;
Baby love...

6 opmerkingen:

  1. Is dit nou een fantasy of waar lieve Walter?
    In ieder geval boeiend, leuke\mooie anekdote. :)))

    Fijn weekend voor jou liefs Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi Kagib, het is een fantasy met een boodschap over betrekkelijkheid..en over het kunnen zijn die je werkelijk bent.
      Ook een fijn weekend voor jou met een extra knipoog! ;-)

      Verwijderen
  2. Een droom ? Zo eentje waarvan je hoopt dat ie werkelijkheid word ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diana Ross bij mij op de bank?? Haha, dan is ze 30 jaar te laat!

      Verwijderen
  3. En ik dacht al wat bijzonder. Al blijft het bijzonder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, soms kan ik bedrieglijk echt fantaseren..Zal vast komen door mijn beeldend vermogen. Gek genoeg ben ik zeer slecht in liegen, al zou het maar om bestwil zijn! ;-)

      Verwijderen