Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 24 oktober 2013

Gewoon een kwestie van aanpakken?


Opruimen en verder gaan...
Gister ben ik flink tekeer gegaan, verder aan mijn 'buitenkanttuin'.
Er kwam een buurvrouw die ik ken via het heemtuinproject.
Zonder me op te dringen lukte het mij om haar over mijn huidige situatie te vertellen, ze pikte het zeer goed op...kort daarna begon ze mij spontaan te helpen.
Van mijn hart geen moordkuil maken, vaak werkt het..maar een beetje eng blijft het altijd wel.
Het is zoals ik in elkaar zit, gelukkig blijf ik mijzelf daar trouw in.
Een zeer bevrijdend gevoel als iemand zoiets goed oppikt.


Om uit een depressie te kunnen komen moet je soms beginnen met de praktische zaken.
Gewoon een kwestie van aanpakken is wat simpel gesteld, eerst weer de kracht vinden klein te beginnen en recht voor je neus te kijken. Depressieve gesteldheid houd bijna altijd in dat je het overzicht kwijt geraakt bent en de hele boel op een (wan)hoop hebt gegooid!
Het voelt eng om waan en werkelijkheid weer beginnen te scheiden, al snel schiet je in een gedachte van;
Het is te veel, ik kan het niet overzien!

Op dit moment ben ik bezig dat te doorbreken en weer te beginnen bij een begin.
Soms met een steen op m'n hart, zo van...ga ik dit redden?
En dan zeg ik tegen mezelf; Elk begin is een stap in de goede richting, 'gewoon' even volharden in het kleine..elke dag iets aanpakken.

Dit schrijven gaat er natuurlijk vanuit zoals ik het zou willen kunnen!
Tot op heden gaat het goed.
Doet me weer denken aan een boeddhistische anekdote over een monnik die moest kiezen tussen te worden opgevreten door een woeste tijger of de sprong in een ravijn.
Halverwege bleef hij hangen aan een struik waar een wilde aardbei aan groeide, hij genoot van de smaak van de aardbei en dacht;
'Tot zover gaat het goed'.


12 opmerkingen:

  1. Ik wens je nog heel veel stapjes in de goede richting...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ....de weg is lang, soms onverhard, maar je geraakt er, want je schrijft veel van je af

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Lutje, dat werkt voor mij goed en vooral ook het open blijven staan voor mensen.
      Ik vind te vaak dat ik alles alleen moet oplossen, maar ik merk dat de reacties mij een gezonde 'schop' geven om door te gaan!

      Verwijderen
  3. Op een hoop kan je zitten
    en laat de hoop nog even een hoop zijn
    je kan het altijd nog overhoop gooien
    en dan heb je nog een hoop hoop .......
    rest mij je een hoop hoop toe te wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze zeggen wel eens; Hoop doet leven...En dat doe ik weer! Ik pak weer dingen aan, beetje forceren en steeds met meer plezier. Zojuist ( ben er zelf van geschrokken) mijn voorpui schoongemaakt! ;-)

      Verwijderen
  4. mooi verhaal van de monnik
    ook mooi jouw verhaal, hoe het weer beter gaat
    een mens moet zich inderdaad al eens forceren om verder te geraken en dan ben je nog zo blij dat je weer een stukje van jezelf teruggevonden hebt die te ver weg gezakt was.
    in een hoekje kruipen lost weinig op, dat mag eens eventjes maar dan moet je je bij de oren trekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind het knap wat je doet en schrijft. Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, het werkt goed voor me, niet te onderschatten wat reacties dit keer met me doen! Ineens sprongen vooruit. Maar ik kijk het per dag aan, zou niet graag te hard gaan ineens. Niet zo best bij een bipolaire aanleg. ;-)

      Verwijderen
  6. Ik las " gisteren ben ik flink te keer gegaan " en dacht...krijg nou wat. Is het dan toch waar dat je een verkeerd beeld van mensen krijgt op internet ?
    Maar nee.....gelukkig.
    Je bent te keer gegaan in je tuin.
    Pfffffffff - opgelucht ja.....het zal me gebeuren dat ik er zo naast zit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen