Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 7 februari 2014

Klein communiceren.



Lukt het ons nog om te communiceren tussen ( schrik niet!) jou en mij?
Letterlijk, dus niet 20 likes en 393 vrienden, nee..gewoon jij en ik.
Het mag toch niet zo worden dat dat ons te min is?
Klein communiceren is heel erg groot. Het is warm en betrokken en het verspreidt zich vaak veel intenser dan dat grote, anonieme communiceren..
Natuurlijk heeft het zijn enge kanten, ineens is het persoonlijk, iets tussen jou en mij.
Das toch wel een stuk dichterbij dan een groep of een anoniem aantal volgers?

Maar is de vooruitgang dan nog wel te stoppen?

Wie heeft het hier over vooruitgang, het gaat vooral om bewustwording, bewust omgaan met de mogelijkheden die er zijn en ons niet laten misleiden door commercie.

Dit is GEEN boodschap van de overheid, het is slechts een knipoog van de minderheid.

En hoe extreem klein klein communiceren kan zijn..
merk je als je wilt reageren op dit bericht: ;-) 

10 opmerkingen:

  1. Jammer dat we geen irl buren zijn want dat zou ons perfect lukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel grappig lieve Walter een soortgelijk thema kwam een paar dagen geleden zonder planning 4 keer op me af. In de dagtekst die ik elke dag lees (spirituele kalender) Daarna eigen tekst/spreuk die aan de beurt was waar ik dan op 'borrel' op die spreuk, daarna plaatste iemand op mijn groep tekst met soortgelijk thema en daarna nog een algemene tekst uit boek waar ik citaten van plaats. Hihihi waarschijnlijk belangrijk thema. Is t ook he, zo belangrijk echte aandacht voor betrokkenheid met elkaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen FB, geen likes en geen 393... wel een ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleine ontmoetingen hier zijn juist zo aardig. Ik geef de voorkeur aan dichterbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook Ferrara ( denk steeds aan een automerk bij het lezen van je 'naam') ;-)
      Toch moet ik met al dat gereageer oppassen dat het niet niet een alternatief facebooky gaat worden, hihi..Dan heb je kans dat ik advertenties ga plaatsen!!! Hahaha!!

      Verwijderen
    2. Je bent daarin niet de enige. Maar het gaat hier om de plaats Ferrara die ik aandeed tijdens een vakantie. Fantastische plek om te zijn.

      Verwijderen
  5. Verder een serieuze opmerking, ik hoop altijd dat lezers, bezoekers hier elkaars warmte en genegenheid kunnen ervaren. Niet die naar mij toe, maar gewoon de warmte van mens tot mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar via fb en ook blog is het zo makkelijk in contact te blijven met mensen die niet in je buurt wonen - en privéberichtjes kunnen ook, van persoon tot persoon
    Voor iemand die soms moeilijk uit z'n woorden komt is het al zeker veel gemakkelijker dan telefoneren
    Een ideale wereld zou natuurlijk zijn dat iedereen gewoon naast me woont en ik zo even langs kon gaan

    BeantwoordenVerwijderen