Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 7 februari 2014

De kop is eraf!



Gelukkig maar in dit geval, want zelf een kip slachten..daar ben ik te laf voor!
Daarentegen oogst ik ook niet mijn eigen groente, ook te laf voor.
En wat deze scharrelvrijeuitloopkip betreft, die lag pal naast een plofaanbieding!
Hele bak, kilo vol dierenleed!
Dit keer heb ik mijn gevoel het eindelijk eens laten winnen van mijn portemonnee..
Nee tegen de plof en ja tegen het andere slacht offer.

Als ik dan toch een keer vlees eet, wat ik weinig doe, dan maar wat meer geld aan besteden!
De omschrijving over het leven van de vrije kip riep wel vragen bij me op...;



Maar dat mag geen excuus zijn om toch weer op de plofkip te ploffen!

Ik had even het beeld van een stel luie kippen die gedwongen werden de wei in te gaan.
'de natuurlijke gedragingen van een Scharrelkip stimuleren' ???
'Dat hok uit, luie donders... verdorie, wees scharrelkip, anders kunnen we ons product niet geloofwaardig aanprijzen!'

11 opmerkingen:

  1. Hoi Walter,
    Hahaha...wij hebben hier ook enkele scharrelkippen in de tuin, waaronder een paar zijdehoenders. Deze laatste zitten regelmatig weken lang binnen, zijn erg vaak broeds. Dan moet ik ze daadwerkelijk naar buiten zetten, kip onder de arm en hoppa... 'naar buiten jij', zodat ze toch nog wat scharrelen.

    Een 'smakelijk' weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan maar hopen, dat er het goede onder het stikkertje zit.
    Nee hoor, gewoon lekker smullen..!!
    Op naar een fijn weekend, Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. scharrelkippen, scharreleieren,.....ik hoorde al andere verhalen.....hopelijk koop je ze bij een betrouwbare bron

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn je vast dankbaar dat je hen verkoos boven de ploffers.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze dansten van geluk de koekenpan in! ;-)

      Verwijderen
    2. Wat je zoon zei is ook een mooie draai. :-)
      Eet smakelijk.

      Verwijderen
  5. Wat zou dat geen scharrelkip zijn??? dat beest is helemaal uit Frankrijk naar de winkel komen lopen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Flessie wijn en stokbroodje onder de vleugels?

      Verwijderen
    2. Voor mij geen probleem..ik zou zo de heenweg van de kip terug nemen.. altijd welkom om met je scharrel mee te gaan.. ik zal dan de wijn en het brood voor mijn rekening nemen.. ( vette knipoog)

      Verwijderen
  6. Wat een kop, die kop vandaag van dit blog. Kop is eraf....zie meteen in mijn geestesoog Wlter zonder kop aan tafel zitten, met voor zich zijn kop op tafel.
    Gaat het echter over kippen zonder kop, oftewel als een kip zonder kop ..........
    Tijd dat het weekend wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk stuk! Je noemt het beestje bij de naam! :-)
    En dan te weten dat we kunnen leven van noten, granen, zaden en vruchten. Zo'n kip is net zo groot als mijn lieve Chihuahua. Zij mag bij mij in bed slapen. Gekke wereld.

    BeantwoordenVerwijderen