Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 3 februari 2014

Schaamteloos gedrag.




Ongegeneerd in iemands boodschappenkarretje staren, zoiets doe je niet zo gauw, toch?
Er zijn van die momenten dat ik tijdens het doen van mijn dagelijkse boodschappen er niet helemaal bij ben, oftewel heel ergens anders met mijn gedachten dan bij het boodschappen doen. En dan kan het gebeuren dat mijn blik blijft hangen, dat kan op een persoon zijn, maar dat kan ook op de inhoud van andermans kar zijn!
Maar normaal gesproken doe je zoiets niet.
Kijk maar eens hoe het voor jezelf voelt als iemand uitgebreid de inhoud van je boodschappenkar aan het bestuderen is of je van top tot teen rustig aan het bekijken is en de ogenblik te lang in de jouwe richt, een lang ogenblik dus.
Nu moet ik iets bekennen, soms gedraag ik mij als een gluurder ( voelt schaamrood opkomen..), dan kijk ik achteloos in een kar of bestudeer achteloos wat iemand op de lopende band van de kassa heeft gezet.
En alsof dat nog niet erg genoeg is, ik trek dan allerlei conclusies. Vreselijke vent ben ik eigenlijk, hè?
Zo heb ik de afleidingstruc van drinkende dames ontdekt, ze vullen de gaten tussen de flessen drank met excuusboodschappen op! Wat dat betreft zijn mannen iets onbeschaamder, ze zetten gewoon een aantal blikken bier van het ik-ben-alcoholist merk op de lopende band. Halve liters voor een habbekrats!
En dan natuurlijk gewoon de kratten bier onderop...

Als je erop gaat letten wordt er behoorlijk gedronken.


Het is maar net waar jezelf even op gefocust bent en dat kan van alles zijn natuurlijk.
Neem nou 'gezonde' voeding. Regelmatig hang ik als een soort junk rond op de groente afdeling en een tijd terug viel mij het gedrag op van een man van rond mijn leeftijd.
Als een hongerige wolf of begerige seksmaniak was hij allerlei expliciete soorten groenvoer aan het verzamelen.
Zonder dat ik mij er van bewust was stond ik de man schaamteloos te bestuderen, zo'n type alternatief waarin ik mij enigszins hoop te herkennen (soms).
Ineens had hij mijn vastgeroeste blik in de gaten en reageerde met een...?
Gek genoeg weet ik dat niet eens meer, in ieder geval zei hij iets en ik stotterde onbeholpen iets terug.
Hij heeft mij niet naar mijn telefoonnummer gevraagd...

Kijk, zo bedoel ik maar, er zijn codes waar we ons aan dienen te houden (blijkbaar), zo niet dan valt het onder:
Schaamteloos gedrag. 

Voor de gezelligheid op zondag winkelen?













Nieuw label; schrijfsel

11 opmerkingen:

  1. Geweldig stuk, Walter. Herkenbaar dat gluren. Ik sta ook altijd te kijken wat de klant voor mij op de band stapelt. De klant achter mij doet vast hetzelfde als het mijn beurt is.
    Nooit bedacht daar een blogje over te schrijven. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo kun je op verschillende manieren boodschappen doen, merk ik nu ik jou verhaal lees.
    Zelf maak ik meestal een briefje, maar eigenlijk als hulp om snel alles bij elkaar te pakken om zo snel mogelijk weer de winkel uit te zijn.
    En dan het liefst s' morgens vroeg, dan is het nog niet zo druk, en zeker niet dagelijks.
    Maar dat is het op zondag bij jou ook niet zie ik, hier wel weer, want dan komen onze zuiderburen vaak inkopen doen in grote getale.

    Fijne maandag Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder briefje wordt het bij mij niks, dan kom ik precies thuis zonder datgene waar ik voor ging!

      Verwijderen
  3. Ik schoot echt in de lach. Ik zag mijzelf snoep voor de kleinkinderen inladen ... JA JA

    dag dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie je al als glurende gluurder staan te gluren.......en dan ook nog schaamteloos ;-)
    Je zou je moeten schamen, maar ja "schaamteloos gedrag" ;-)

    Als de kratten bier in de reclame zijn, zijn er geen gedragscodes ...
    De karren bezwijken soms onder de aantallen kratten die erin staan....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooit heeft een vrouw tegen mij gezegd " Heb ik iets van je aan?"" We stonden vrijwel naast elkaar te wachten voor verschillende kassa's. Ze was hoogzwanger en droeg hoge hakken en een heel korte rok. Ik moet gebiologeerd hebben staan kijken. Ik schaamde me rot en sinds die tijd let ik erop dit niet weer te doen. Echter,,,,,,,, het is wel leuk om te kijken. Mij vallen vooral de enorme hoeveelheid frisdrank op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héérlijk, je hebt me al goed doen lachen vandaag walter.
    wie doet dat nu niet?
    Mij maakt het niet uit of iemand dat doet, ik glimlach dan eens en dan is het gluren over.
    Ik vind het zelf ook leuk om te bestuderen :-)
    En inderdaad er zijn veel mensen die stiekem drinken, dat is mij ook al opgevallen.
    Maar snoep gaat toch ook goed de kar in.
    Ik moet nog gaan winkelen en ga zeker aan jouw denken deze keer :-)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het idee dat ik dit ook wel eens doe, jij bent niet de enige. Belangstelling noemen we het maar, wat jij.

    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi, als je aan de kassa staat doe je dat onbewust kijken wat er op de 'rolband' ligt
    je moet toch ergens naar kijken :-p

    BeantwoordenVerwijderen