Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 22 april 2014

Nog steeds niet Stil genoeg.

De drukte, de gekte, de waanzin van de wereld.
Maar omdat mijn lichaam leven wil, dat schijnt de opdracht te zijn..
doe ik nog steeds enigszins mee. Een mens moet nou eenmaal eten en daarin zijn we afhankelijk van elkaar.
Zodra ik wakker word, of soms zelfs midden in de nacht, sta ik mijzelf toe om even 'gek' te zijn.
Dan hoor ik nergens bij en geef ik mij over aan gedachtes die je in het dagelijks leven niet maken kan!
Niks gruwelijks hoor, nee gelukkig niet.
Gewoon mijzelf even toestaan om niet in de drukte, de gekte en de waanzin van de wereld mee te gaan.

En in die veiligheid van de vroege ochtend of diepe nacht, schrijf ik hele stukken in mijn hoofd.
Ooit kon ik mij dan niet beheersen en begaf ik mij naar het hedendaagse schrijfgerei..de computer.
Ik raak er steeds een stapje dichterbij...Stil zijn.






7 opmerkingen:

  1. Hopelijk weet je dan alles nog als je echt voor de pc gaat zitten en hoef je niet opnieuw te beginnen met denken.
    Fijne dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. totale stilte bestaat niet.....denk ik?
    het mag gerust eens waaien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij 'totale' stilte begin je vaak een ruis te horen of..het kloppen van je hart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was zo ongeveer mijn antwoord.........
      Ik sta mij nu toe om even gek te worden..................

      Verwijderen
  4. Ach ergens bijhoren doen we allemaal wel.
    Ik ben naar "divergent" gaan kijken in de bioscoop en dacht direct: daar hoor ik nu bij se :-)
    Maar ik ben dan ook divergent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, even de trailer bekeken..helemaal mijn soort film! :-)

      Verwijderen
  5. Jammer dat we zover van mekaar wonen want je had kunnen en mogen meerijden met mij :-)
    Indy vond het iets minder want die mocht dan weer niet mee..hahaha..
    En ik vond het een geslaagde film, vandaag wordt het "Noah", ik ben eens benieuwd?
    Raar maar waar ontspan ik in de bioscoop, je ziet hé "divergent"!

    BeantwoordenVerwijderen