Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 14 april 2014

Vreemd bericht op maandag.

Turbulent weekend achter de rug...
Ontwapenende kennismakingen en bijzondere telefoongesprekken.
Bij mij is het altijd alles of niets, ik kan slecht doseren..
En na zo'n weekend, zeg maar gerust week, ben ik weer geestelijk uitgeput en besef ook dat je niet kan veranderen wie je wezenlijk bent.
Dus wil ik weer onderduiken, me verstoppen en er een tijdje niet zijn.
Vanmorgen een goede vriend aan de telefoon, tegen hem uit ik dit soort gevoelens en dan..lacht hij me vierkant uit en zegt; O god, is het weer zover!

Tja, die voornemens van terugtrekken, ze werken zelden.
In bed blijven met dekbed over mijn hoofd, nee daar ben ik dan veel te onrustig voor.
Maar ik houd het wel rustig vandaag, na alle drukte van het weekend is de keuken weer eens een puinhoop!
Oké, dat loopt niet weg en op mijn interieurverzorgster wachten, werkt niet.
Ik heb er geen!

Toch maar beter niet een foto van mijn keuken maken..
Hoog Sammy, kijk omhoog..
Weet niet waarom ik daar aan denk.
Ja, ik heb mijn 'onbewuste' dag.
Dag, lieve volgers..
Jullie zijn best aardig. (smile)

Alle aardige mensen een mooie week gewenst! 







11 opmerkingen:

  1. Ik weet precies waar je het over hebt. Vroeger had ik veel moeite met mijn gedrag. Nu niet meer. Trek je lekker terug, geniet van de rust en de stilte en je komt weer tot jezelf. Gun het jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou ik aardig zijn? hmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongetwijfeld heb je een 'aardige' kant Novelle. Op je blog kan ik niets kwaad-aardigs ontdekken. Maar ik ga nog maar eens goed kijken, wellicht iets over het hoofd gezien? ;-)

      Verwijderen
  3. Iedereen kent Sammy ..........hai Sammy .............. en jij bent ook best wel aardig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie ouwe Ramses...mooi lied.
    O ja, van die dagen dat je met het dekbed over je hoofd in bed wilt blijven maar je realiseert dat dit best zielig is en het dus maar niet doet. Zoiets?
    Sterkte met de keuken en jij ook een aardige week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets Wolf...gelukkig voel ik me nooit zielig. De keuken heb ik gelaten voor wat die is en gewoon ruimte gemaakt voor mijn kookkunsten voor de avondmaaltijd. Klaar voor een aardige week! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als dat je goede vriend is op de foto dan vind ik hem er wel lief uitzien :-)
    En je keuken dat komt wel goed, samen met de rest.
    Geniet maar van je lekker effe niets doen!
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kan ook denkend; heerlijk niets doen, rust na zo'n druk weekend. De keuken op je gemak doen en alles komt goed. Ook ik heb rustige dagen ingepland na een drukke week. Ik moet wel. Ook ik ben slecht in doseren. Lukt gewoon vaak niet. Groetjes Janny.
    P.s. Leuk dat je het nummer van Ramses erop hebt gewet. Luister er graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik een dergelijk bericht van je lees, realiseer ik me hoe bevoorrecht ik ben met mijn karakter.
    Ik vind het zo akelig voor je, die geestelijke uitputting. Daar kun je bijna niet tegen rusten of slapen. Misschien heeft Janny wel gelijk, poets die keuken, verstand op nul en opladen.
    Ik ben me bewust dat ik makkelijk praten heb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich kan ik er goed mee omgaan en eerlijk gezegd zou ik geen ander willen zijn. Dank voor je vriendelijke woorden!

      Verwijderen
  9. Herkenbaar Walter. Ik vind dat je jouw ervaringen en gevoelens zo toegankelijk deelt. Al lezende de herkenning 'Dat had ik ook kunnen delen'. Ramses en een ezel, prachtige toevoeging voor dit schrijfsel. Ps: vrees dat als ik niet op gezette tijden bijlaad en recupereer, ik verdamp in de massa.

    BeantwoordenVerwijderen