Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 12 augustus 2014

Natuurlijk ben ik geen boeddhist.


Stel je toch eens voor dat ik zou stellen;
Ik ben boeddhist...
Stel je toch eens voor dat ik zou zeggen;
Ik ga voor de liefde en verdraagzaamheid,
ik ga voor het genieten en waarderen van alles dat liefde in zich heeft.
Stel je toch eens voor dat jij dat ook zou doen...
En wie weet, misschien leest er iemand hier die niet de liefde kent..
Misschien, heel misschien leest hij wat jij hier als reactie neerzet en..
heel misschien gaan de dingen dan veranderen en gaan we...
gezamenlijk mooie dingen doen.
Je weet maar nooit.

Nee, boeddhist ben ik niet...
Alles waar je een etiket op plakt is het begin van onderscheid.

Ik ben gewoon jij en ons en wij.

1 opmerking:

  1. Ben ik helemaal met je eens.
    Maar soms is een etiketje wel handzaam anders wist je nooit dat een tafel een tafel was.
    Daar moeten we het mee doen in de dualiteit van het leven zelf. Als je maar weet dat het enkel maar een etiketje is voor het gemak en voor het onderscheidingsvermogen dat noodzakelijk is en Niet voor weerstand en tegenstand.

    BeantwoordenVerwijderen