Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 21 augustus 2014

Over de gewone dingen.



Als ik over de gewone dingen zou schrijven, wat ik straks ga proberen, zijn het voor anderen op deze wereld, ja zelfs in eigen land, geen gewone dingen op dit moment. Voor velen zouden het luxe dingen zijn.
Mijn gewone dingen;
Meestal sta ik vroeg op en rommel een beetje aan, totdat ik eindelijk echt ga doen wat nodig is of wat er gepland is.
Wassen, aankleden en de pc staat natuurlijk allang aan.
Dat is het eerste wat ik altijd doe. Voor mij dus een gewone handeling.
Ontbijten op een tijd dat ik er zin in heb want m'n enige vaste routine handeling is inderdaad de computer aanzetten.
Voordat mijn mogelijke lezers in slaap vallen...ik denk dan even aan mensen in de wereld van oorlog en ellende, aan mensen die ziek zijn en niks anders dan zorgen hebben...
Aan mensen die moeten vluchten vanwege de gekte van de gewetenlozen.
En vraag me opnieuw af, wat speelt er zich af in de hersens van extremisten en fanatici, van mensen die doordraaien vanwege hun zogenaamde 'geloof'.
Komen die eigenlijk überhaupt nog wel toe aan de gewone dingen of zijn die de hele dag bezig met haat?

De afwas is klaar, kom laat ik boodschappen gaan doen.
Even een lijstje maken, want zonder lijstje vergeet ik vaak datgene te kopen wat ik werkelijk nodig had.
En natuurlijk ben ik dan vriendelijk van binnenuit.
Misschien een tip aan alle 'boosdoeners', probeer het ook eens.
Dan is de ellende snel voorbij.
Dus..dit stukje ging over de gewone dingen......

En natuurlijk besef ik ook wel dat een stukje als dit niks bijdraagt aan de wereldvrede of de verbitterde harten tot mildheid en begrip brengt..
Volgende keer schrijf ik dus gewoon weer hoe het is om op de wc te merken dat er geen toiletpapier is..te laat merken. ;-)

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig kunnen en mogen wij zeggen dat we de gewone dingen van alle dag kunnen doen.
    Laten we daar dan maar blij mee zijn, voor een ander veranderen kan toch niet.
    Hopen en wensen dat het ook voor die ander beter wordt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zet eerst de radio op, dan de pc, en dan zet ik koffie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We mogen inderdaad blij zijn dat we hier wonen, al baart het mij hier ook al zorgen.
    Het journaal even bekijken en je wordt vanzelf weer depri.
    het GELOOF, dat is het hele probleem van alle ellende!!!

    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben gelukkig met dat ik gelukkig ben met die gewone alledaagse dingen.
    Ik gun het iedereen, inclusief, of beter gezegd die geloofsidioten, misschien dat ze dan niet meer zo idioot zijn.

    BeantwoordenVerwijderen