Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 27 september 2014

En als het dan weekend is...


Een weekend bericht in elkaar zetten, dat was ooit mijn bedoeling om dat elk weekend te doen.
Zo een van alles wat bericht....Het is er niet echt van gekomen.
Regelmaat lijkt gewoon niet bij me te passen!
Min of meer de rode draad in mijn leven, dus zou je zeggen, als je dat dan toch weet, hou op om ernaar te streven!
Toch voelde ik mij er 'regelmatig' goed bij...als het dus weer eens een tijdje lukte.
Waarschijnlijk juist doordat 'regelmaat' dan iets bijzonders voor me is!

Volgend jaar zal ik drastisch moeten gaan bezuinigen, behalve verontrustend is het toch ook wel weer een uitdaging!
Leven bij de dag en in het Nu valt soms echt even niet mee.
Maar na iets voorbereid en aangepakt te hebben voor het 'dan', moet je het leren loslaten en gelukkig had oefening daarin zin.
Ik kan het steeds beter...
Binnenkort maar eens de proef op de soms nemen en 2 weken leven van een maximaal minimum (hihihi) gedurende 2 weken.

En wie kan tellen hoeveel hier aan euro ligt, krijgt maandag...
een eervolle vermelding!
(Valt dus reeds onder bezuinigen..)

De hamvraag aan mijn lezers;
(Ham moet dan wel in de aanbieding zijn)
Wat denk jij dat 2 weken ( gaat alleen over huishoudelijke kosten) minimaal zouden kunnen kosten voor een eenpersoonshuishouden?
Maar dan ook echt minimaal!!
Nog leuker is het als je het mij als een uitdaging voorlegt!

(Gemeen lachend smiley..)

En nu ik het toch over van alles en nog wat heb;
Don't try this at home!


Ai, ai, en dan toch weer van dat waardeloze diepvries fastfood ingeslagen.
Tja, dan moet je wel toch?
Vooral 's avonds laat, das zeer bevorderlijk voor een dikke reet
die dan binnenkort weer niet in je nieuwe broek past!


4 opmerkingen:

  1. Op het schaaltje ligt - ik schat - 2,80, Euro. M.i. niet voldoende om twee weken een huishouden van te draaien. Uitgaande van overwegend versproducten lijkt het me dat inclusief andere benodigdheden (tandpasta, wasmiddelen, koffie, thee, kleine versnaperingen etc) zeker 60,- Euro per week bij de kassa zal aftikken / wegpinnen. Sinds wij van één inkomen leven, ben ik ook zo creatief mogelijk gaan inkopen en koken. Is inderdaad ook wel weer een uitdaging.

    En voor wat betreft het topic 'regelmaat' en het ontbreken daarvan in het dagelijks bestaan ... oops, wel enige herkenning (en dit is een bekentenis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er schijnen mensen te zijn die van 15 euro een week rond moeten komen, niet vragen hoe ze het doen......
    En ja door de fastfood een dikke reet, door de bezuinigen de broeksriem aan, ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er 3,50 euro in ligt? Mijn budget ligt toch rond de 80 euro de week voor gewoon het alledaagse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh dat is moeilijk te zeggen hé, t hangt vooral van de voeding af
    en hoeveel keer je een koffietje gaat drinken op een terrasje :-)
    t zal toch wel vlug gemiddeld 60 euro/week zijn denk ik, of meer, k zou daar eens moeten op letten
    met soep kan je veel besparen, niet duur, gezond en het vult je maag goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen