Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 18 oktober 2014

Mijn verstand zit me soms in de weg.


Weet jij wat je bent?
(Weekend bericht met poging tot diepgang... ;-) )
Misschien handig om een keuze menu te maken;
A. Verstandsmens
B. Gevoelsmens
C. Een labiel typje die van huilen naar lachen schiet.
D. Een keiharde die het allemaal maar worst zal wezen.
E. Een vreselijke softy die zelfs plantaardig eten moord vind.
Arme bloemkool dacht aan een gelukkig leven onder de zon, in het veld..en ineens!
Koppensnellers zijn het, die vegetariërs !
Over een stom rund doen ze moeilijk, maar aan een vredelievende bloemkool als ik hebben ze maling!

Terug naar het onderwerp;
Wat ben ik?
Eigenlijk een gevoelsmens die soms vanuit z'n verstand 'voelt'.
Het impulsieve ben ik best wel kwijt..
Heb jij dat misschien ook een beetje?
Dat als je 'pijn' bij een ander ziet dat je zelf ook pijn voelt?
Mensen die dat helemaal niet ( meer) hebben, kunnen tot zeer wrede daden overgaan..
Nee, ik ga niks refereren aan de huidige staat van zijn in deze wereld.
Oeps, volgens mij heb ik het reeds gedaan!

Weer even wat vrolijker nieuws.
Ik vind het zo knap als mensen leuke cadeautjes weten te verzinnen...
Een blogvriendin van mij is daar schaamteloos goed in en nu blijkt J. dat ook te zijn.
Weet je, ik gun mijn dierbare vrienden mijn laatste boterham, maar als het op cadeautjes verzinnen aankomt ben ik een analfabeet. (?)
Als ik zoiets wil aanschaffen (er zijn zelfs mensen die leuke dingetjes op voorhand kopen voor het geval dat je naar iemand toe gaat en iets leuks wilt geven...

Het bericht wordt nu onnodig lang en ik kom niet toe the point!
Volgende keer beter enne...have fun!



3 opmerkingen:

  1. Bij mij het verstand en het gevoel wat in elkaars weg zit.
    Dan heb je A & B, kom je uit bij C, vleugje D erbij en een beetje veel E (al zeg ik het zelf.)
    En dan hebben we het niet over F,G, H, I, J, K., L,M, en laten we maar zwijgen over N, O,P Q R en de rest.
    Volgens mij ben ik nu ook weer een lading teveel aan het schrijven ................ in jou schrijven te herhalen "volgende keer beter en have fun."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zeer blij met je vrolijke bui A, met jouw aanvulling is mijn schrijfstukje toch nog best aardig geworden! ;-)

      Verwijderen
  2. ja leuk als mensen net dat juist kadootje voor je weten te vinden, niks duur daarom maar helemaal 'jij'

    b, met soms een snuifje d:
    de miserie van een ander slorp ik op en dan blijf ik lopen met zorgen van anderen, en daarom voeg ik stilaan een snuifje d toe, om niet ten onder te gaan aan anderen hun problemen, zelfbehoud of zoiets
    en aan de bloemkool zeg ik even sorry en eet hem smakelijk op :-)
    wat is hij mooi hé, al die witte roosjes

    BeantwoordenVerwijderen