Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 15 december 2014

De belastingdienst.


Kop koffie erbij en rustig bellen met..

Voordat ik dit stukje schrijf;
Ik wens je een fijne en gezellige week toe, liefst zonder zorgen!

Hiep hiep hoera en lang zal die leven!
Op 23 december gebeurt het.
Ga ik het groots vieren?
Neen!
Dit keer ben ik druk met regelen.
De overgang naar AOW gaat bepaald niet vanzelf!
Huurtoeslag aanvragen..
Zorgtoeslag aanpassen...
En vooral mijn financiën overzichtelijk maken en houden.
En dan die belastingdienst!
Na een paar tevergeefse pogingen om iemand aan de telefoon te krijgen..
(al onze medewerkers zijn bezet)
lukte het mij de vorige vrijdag!
Een uitermate vriendelijke en geduldige dame aan de lijn.
Ik was blij verrast.
Dat geeft de burger weer moed. ;-)
In ieder geval ben ik er voorlopig wel even mee bezig.

Bezuinigen....het klinkt niet gezellig, maar wat moet dat moet.
Van het niet-gezellige hoop ik toch iets leuks te maken.
Rookworst: 72 ct
Roerbakgroente tegen de datum aan, afgeprijsd: 1,25 eu
Ambachtelijke salami: 1.09 eu.
Als creatieve koker kan ik er alle kanten mee op! 




7 opmerkingen:

  1. Geniet nog maar van je laatste weekje 64 zijn.
    Ik weet niet of 65 in eens heel anders voelt.
    Maar als jij alles goed geregeld hebt moet het goed gaan allemaal.
    Net als met je creatieve kookkunsten.
    Mooie maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend. Bijna zover. Zal het anders gaan voelen? Bijna "join the club"".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan zijn dat ik geen fan ben van ze, wie wel, maar de ervaringen hebben geleerd.....
    De belastingdienst, ze kunnen het moeilijke niet gemakkelijker maken, en het gemakkelijke wordt vanzelf wel moeilijk bij ze.

    Vraag me wel af waar je grenzen zijn als creatieve koker....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag en gisteren heb ik gekookt én gegeten voor 2 euro per keer...enne het was erg lekker! ;-)

      Verwijderen
    2. Complimenten, voor €2,00 euro kan je in de frietzaak amper terecht.

      Verwijderen
  4. Bewondering voor de wijze waarop je het grondig aanpakt. Dat soort regelzaken... er zijn veel leukere dingen te verzinnen. En over jouw kookkunsten: heb zo'n idee dat je smakelijke gerechten op tafel zet, smaller budget of niet. Leuke post Walter. Geniet van je 'oudejaarsweek'. Op afstand zal ik zingen als het zover is. Zingen vind ik leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mens past zich snel aan Walter
    zo lang je niet dakloos wordt en niet omkomt van honger en dorst is het goed, toch
    met brood en soep is je maag ook goed gevuld, kom je de dag door

    in noodgeval tover ik de bureaukamer wel om in een logeerkamer voor je :-)

    BeantwoordenVerwijderen