Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 3 maart 2015

Typen.



Ooit heb ik getracht via een gratis typecursus mezelf aan te leren om met 2 handen te  typen.
Te weinig energie in gestopt, dus nog steeds met één vinger.
Misschien rustgevender dan dat geratel met 8 vingers...of worden de duimen ook gebruikt?
Het is niet een echte vraag hoor, meer een soort 'afvraag',je kunt tegenwoordig immers alles googelen.

Ander onderwerp.
Ik had eergisteren zin om zuurkool te maken, en bij het koken gebruik ik meestal een kookwekkertje.
Ditmaal ook, want natuurlijk ben ik tijdens het koken met allerlei  andere dingen bezig!
Aardappelen en zuurkool gaf ik dezelfde kooktijd en had ze apart maar tegelijk opgezet.
Kookwekker of niet, het is altijd raadzaam om tussendoor even in de pannen te kijken.
En dat had ik in het begin gedaan toen het eenmaal kookte...
Fout! Hihihi
De zuurkool was heftig aangebrand, toen heb ik de bovenste laag er maar afgevorkt en er toch alsnog een stamppotje van gemaakt
Als het niet te vreten was kon ik het altijd nog weggooien.
Ik verlang zo nu en dan naar moeders ouderwetse Hollandse kookkunst.
Tot mijn verbazing smaakte het naar moeders kookkunst!
Het was heerlijk!
:-))
 ( vergeten om de verbrande laag te vereeuwigen..)

6 opmerkingen:

  1. Jawel, duimen ook.

    Waarom ze in het basisonderwijs niet direct starten met het leren typen (10 vingersysteem). Die vaardigheid valt namelijk niet te googlen.

    En het is net als met houden van, skiën en paardrijden, jong leren, anders leer je het nooit meer echt goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het goed smaakte...!
    De pan ook al schoon gekregen, daar heb je soms ook moeders kunstjes voor nodig.
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pan schoon gekregen, het was gelukkig niet ingebrand.

      Verwijderen
  3. Zuurkool, niet echt mijn meug maar voor jouw blijkbaar heel lekker :-)
    Ik gebruik ook nog een kookwekker met momenten ipv mijn gsm, de mijne is een appel.
    En de jouwe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt dan een gezegde: ik heb een ei!
      Voor een appel en een ei dus. ;-)

      Verwijderen
  4. Je tikt wat af met die ene vinger, ... is dat nu een tikvinger ?
    Zuurkool, de vrouw is er gek op maar ik ga er altijd zo zuur van kijken......

    BeantwoordenVerwijderen