Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 6 december 2018

Lang artikel met duur woord?




Zo'n Stilte-dag maakt altijd veel bij me wakker, daardoor kan die dag onverwachte dingen brengen.
Iets wat ik hier na ongeveer s maanden verblijf al helemaal doorhad;
Door dit z.g. zorgsysteem loop ik ontzettend veel stress of...dat had nooit zover mogen komen!
Al snel reageerde het toenmalige personeel op mij door te zeggen;
Meneer Kas, u hoort hier helemaal niet, inclusief de toenmalige psychologe mevrouw Redelijkheid.
En ja, dat was echte haar naam.
Helaas was zij hier maar van korte duur...

Aangezien het 'koffie-pauze is, mag je verder lezen na de break......




Het dure woord?
Post-traumatische stress, dat heb ik hier opgelopen!
Gisteren werd mij dat meer dan ooit enorm duidelijk, o.a. doordat mijn oude kwaal, een vorm van astma, weer heftig begon op te spelen, toch heb ik mezelf aangeleerd daar goed mee om te gaan.

Maar tot overmaat van ramp had ik gisteren geen 'normale' telefoon of internet verbinding.
Niets werkte, maar het is nog wel gelukt mijn zoon te bellen.
Mijn telefoon én internet gaan via Lebara, een provider die via de KPN werkt.
Zoon zocht via zijn internet op wat er aan de hand was, het bleek een storing bij de KPN te zijn.
Wat zijn we toch ontzettend afhankelijk aan het worden van deze nieuwe media!

Zo kon ik gister niet eens op mijn Spijkerbed kijken...heel vervelend.
Ter afsluiting nog even over die 'stress', juist nu ik weet dat ik hier redelijk snel weg zal zijn, komt er van alles in mij los.
Niet bepaald een pretje!

Volgende keer meer hier over.
Dank voor je aandacht.
🙏


7 opmerkingen:

  1. Je hebt je al die tijd "groot" moeten houden. Je zit er nu eenmaal. Maar de weerstand die je al die tijd voelde komt nu los. Ik zou maar rekening houden meer gemengde gevoelens de komende tijd. Natuurlijk ben je blij, maar schrik niet wanneer je ook andere gevoelens krijgt. Maar na een poosje trekken die weg en kun je echt weer gaan genieten en ook verwerken wat je allemaal meemaakte. Sterkte Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En alweer zie je dat haarscherp Geri...dank je.
      En mijn internet doet het nu pas weer!

      Verwijderen
  2. Inderdaad zul jij je al die tijd 'groot' hebben gehouden, Walter. Blijf attent, maar houd je ook rustig, i.e. zonder stress. Een sterkte-wens ook van mijn kant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lia en ik kan nu al zeggen dat ik toch op deze manier veel steun heb ondervonden via mijn Spijkerbed!

      Verwijderen
  3. Nu alles opeens in versnelling gerealiseerd gaat worden
    valt er ergens iets van je af maar tegelijkertijd ook
    iets als een dreun boven op je. Best heel verwarrend allemaal,
    en dat moet ook allemaal verwerkt worden.
    Zou me zo voor kunnen voorstellen dat als je verhuist bent
    je zo moe bent van al die jaren stress en onrechtvaardigheid,
    dat je lichaam eerst een aantal dagen nodig heeft om te slapen,
    en dan bedoel ik echt goed slapen om weer op krachten te komen.
    Veel sterkte Walter @@@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik zal het zien...kan er nog weinig zinnigs over zeggen!

      Verwijderen
  4. t zal zo'n opluchting zijn als je daar weg bent

    BeantwoordenVerwijderen