Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 10 december 2018

Plotseling staat alles me tegen!





Ja, het wordt weer echt eens tijd voor de 'deelstreep', the break...
De uitdrukking; alsof de stop ineens uit het bad getrokken wordt en alles met een sneltrein vaart wegloopt! Hij kwam al eens eerder voorbij...
Dan werken mijn hersens even sneller dan mijn handen het ooit bij kunnen houden!
Hoofdpijn heb ik nooit, maar nu ineens voel ik er de aanwezigheid van...zonder dat het 'pijn' doet.
Dat ga ik niet doen, maar het liefst zou ik alles in vuilniszakken donderen en op stel en sprong hier vertrekken.

meer lezen?


Om mij zelf hier staande te houden heb ik illusies van ijs gecreëerd....plotseling smelten ze als sneeuw voor de zon.
De waanzin van; Maak er maar het beste van, het is nou eenmaal gebeurd, die waanzin ligt aan duizend stukjes en door dat open gat zie ik ineens de werkelijke waanzin van veel mensen die hier werken!
'Je bent hier niet voor niks terecht gekomen, toch!'
Zulke kortzichtige uitspraken doen nu mijn bloed koken!
Zien dit soort mensen dan werkelijk niet wat er ook in deze wereld gebeurt!
Nee, hen zal dit nooit overkomen en zoals de meeste hier zelf zeggen;
Als mijn dienst erop zit, ga ik lekker naar m'n eigen huis en vergeet ik waar ik voor werk...

Inderdaad, hoe heeft dit in 'godsnaam' kunnen gebeuren, nog erger...waarom heb ik mij dit laten flikken?

Altijd tot het uiterste gegaan om de ander te begrijpen, altijd maar doorgaan, totdat...
Totdat het Leven mij leerde;
Het is de hoogste tijd om anders naar de dingen te gaan kijken, anders te gaan ervaren...

Mijn hart én mijn Verstand 'weten' inderdaad;
Het is er de hoogste tijd voor!

En dan zie ik ineens iets héél bijzonders;
De hand van het gebaar van de figuur zelf
en helemaal links...
De hand van 'God', de hand van het Leven zelf.

Voor dat ik hier vertrek zal ik er klaar mee zijn n
een stuk erbij schrijven dat heet;
Mijn werk verklaard!







3 opmerkingen:

  1. Sterkte, Walter! Het zijn de laatste loodjes/dagen dat je daar zit. Maar ga jezelf nu niet met obsessieve gedachten in een "put" dringen. Gedachten van je af zetten, aan andere dingen denken is ook vaak belangrijk om weer op krachten te komen. @@.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms , dan …. met de noorderzon naar ….nergens....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nu niet crashen Walter
    maar is gemakkelijk gezegd
    k begrijp heel goed dat je daar zo snel mogelijk weg wilt
    de omstandigheden hebben je daar gebracht toen alles boven je hoofd werd beslist, heel erg

    BeantwoordenVerwijderen