Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 29 maart 2019

De Stilte van 27 maart.

Inventief en creatief als ik ben zal ik regelmatig iets doen met
de Stilte van de woensdag...

Noem het maar; 'Stilletjes bij Spijkeren'.



Een hart van hout zal ik nooit krijgen...






Als je wilt, lees maar even bij;

Mis ik zelf mijn dagelijkse blog?
Nog niet, want het is beter...even alles wat er gaande is op een andere manier verwerken.
En....er is heel erg veel gaande, maar dat vind je, in andere bewoordingen terug op mijn andere blogs...

Zo ben ik vandaag begonnen met 'speciale' gesprekken met een 'speciale' psychologe.
Het voelde vandaag goed, maar ik ben kritischer dan ooit.
Mijn vanzelfsprekende vertrouwen is weg, of eigenlijk...totaal veranderd!
Vanaf nu heb ik elke maandag, om de 2 weken een gesprek met haar...
Vooralsnog zie ik dat wel zitten...
Over de kern der dingen zal ik zeker op Proefblog anno 2019 en op Werkwijze gaan schrijven.
Anders dan ik ooit op  Spijkerbed zou doen!

Zondag a.s. ben ik weer even Stil op Spijkerbed.
Wat dat gaat worden blijft nog een verrassing...voor mezelf natuurlijk!

Vandaag was het een prachtige warme lente-dag.




En als je dat 'gezellig' vindt, ben ik er zondag weer even...
Natuurlijk in Stilte!
🙆
Maar tegelijk, wat is mijn les hierdoor over het hebben van verwachtingen?
Wat verwachtte ik door te bloggen?
Toch ook durven kijken naar wat een ander verwachtte die hier kwam/komt kijken?
Ben ik al zover om te kunnen zeggen;
Wat de ander verwacht is hun zaak, want ik blog gewoon door!
En doe het alleen voor mezelf!

Ja, daar zit wat in, maar ben je al echt zover dan?
Ben je al zover in een wereld waarin we leven naar de onzin regels die een ander heeft ingesteld?




4 opmerkingen:

  1. Ik kan me best voorstellen dat je momenteel eerst de kat uit de boom wilt kijken, hoor. Maar goed om erover (die eerste ontmoeting) te lezen, hier. Beste wensen ermee, Walter. En alvast een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal er volgende week eens tijd voor maken om op je andere blogs te gaan kijken....
    Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das aardig van je Lutje...maar als je er gezelligheid hoopt aan te treffen, helaas! Dus wens ik je een extra fijn weekend. >@@@<

      Verwijderen