Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 21 juni 2019

Het TAL Project.





Noem het gerust een Totaal Anders Leven project.
Makkelijk praten in mijn situatie?
Dat niet, maar de omstandigheden heb ik wel mee, want hard werken is het in ieder geval.
Het is dan ook iets eenvoudiger op te brengen als je er naar toe groeit.
Soms zelfs door nood gedwongen.
Nood of geen nood, je moet er wel voor open staan en het echt van binnenuit willen.
In dit geval is 'willen,' je over geven aan.

Mijn hele voorgeschiedenis staat op dit blog, in geuren en kleuren.
Dus uitleggen hoef ik niks  meer.
Wel vertellen hoe het Totaal Anders Leven er uit kan zien.
Vandaar dat ik het een Project noem.

Wat is mijn voordeel hierin?
A; geen kleine kinderen meer op te voeden
B; geen opgelegde verplichtingen meer in de maatschappij.
C; alleenstaand en op rijpe leeftijd, een leeftijd die je zelf mag invullen.
(We leven nog min of meer in een democratische verzorgingsstaat.)
D; keuzes kunnen en mogen maken als het gaat om werken aan je gezondheid.

Tijd voor de breeklijn! >>





Maar hoe gaan we het aanpakken?
Het heeft nogal wat gevolgen.
 Goede dan wel te verstaan.
Totaal Anders Leven heeft een versnelde wending gekregen en hard werken was bepaald niet zinloos!

Waar ik het vast wel over kan hebben is mijn totale manier van anders eten en anders bezig zijn.
Dat de fytotherapie (klik) zo aan zou slaan was nog echt even afwachten.
Toch verbaast het mij niks dat het juist bij mij goed aanslaat.
Ergens gemotiveerd mee bezig zijn doet wonderen!





Volgende keer een wat uitgebreider verslag...

Maar er is natuurlijk veel meer aan de hand!
En eerlijk gezegd kan ik dat nauwelijks bijhouden via mijn blog.




3 opmerkingen:

  1. lijkt me daar mooi wonen aan het water
    Anders leven, om dat aan te pakken moet je energie hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Walter, eerst even gekeken wat fytotherapie inhoud... ik wist er namelijk niets van af ;-)
    Knap hoor dat je je levensstijl aangepast hebt, hoop voor jou dat je er daadwerkelijk veel baat bij hebt.
    Gezond eten en hard werken kan volgens mij nooit geen kwaad.

    Punt A B en C zijn voor mij totaal anders, maar... punt D gaat voor mij ook op :-)
    Punt A : ik heb geen kleine kinderen meer, maar wel verscheidene huisdieren waar ik mij voor verantwoordelijk voel (eigen keuze).
    Punt B : Ik ben nog lang niet op de pensioengerechtigde leeftijd en voel me zodoende wel verantwoordelijk om voor mijn eigen inkomen te werken.
    Punt C : ik woon samen, dus moet ik rekening houden met mijn partner (eigen keuze).
    Punt D : gelukkig kan en mag ik zelf beslissen hoe ik er aan werk om zo gezond mogelijk te leven.

    Tja Walter, het leven is een leven vol met keuzes. Soms is het moeilijk om te bepalen wat de goede keuze is, soms maakt een mens verkeerde keuzes, maar op ieder moment van je leven kun je je keuzes bijstellen. Wat ik gisteren dacht hoef ik vandaag niet te denken ;-)
    Jarenlang heb ik mij afgevraagd wat het doel van het leven was, kon het nut ervan niet echt vinden. Totdat ik me erbij neer kon leggen dat het leven vrij zinloos is.

    Ken je dat verhaal van die jonge kat en zijn moeder?

    De jonge kat rent als een dolle achter zijn staart aan, waarop zijn moeder vraagt : waarom doe je dat. De jong kat antwoord : ze hebben mij verteld dat het geluk in het puntje van mijn staart zit.
    Moeder kat antwoord : dat deed ik vroeger ook altijd, totdat er een dag kwam dat ik er zo moe en radeloos van was en ermee stopte. En raad eens, toen bleek dat het geluk plots vanzelf kwam.

    Het verhaaltje is niet exact zoals hij was, beetje vrij vertaald. Dan zou ik hem even weer moeten opzoeken, maar het was wel ongeveer zo. Persoonlijk vond ik het een erg leuk verhaaltje.

    Ik wens je een fijn weekend toe en een lieve groet, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van de kat vond ik prachtig! Hihihi...
      En wat dat 'Tal-project betreft, daar zal ik nog veel over gaan schrijven.
      Je begrijpt toch wel dat het een solo-project is?
      Weet niet of je ooit Star Wars hebt gezien; Han Solo wordt hier
      Tal Solo! Geinig hè.... :-)


      Verwijderen