Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 9 december 2019

Kleur en techniek?


Twee betere versies bij daglicht genomen!





Niet echt over techniek, meer over het spelen daarmee.
Tegelijk ook over spelen met kleur!

Eerst even over hoe ik begon en verder ging...
Begonnen met gouache, een dikke en stugge waterverf.
En daardoor een prima basis om op verder te gaan.
De achtergrond vulde ik nog een beetje aan met dunne witte gouache en dat leek niet veel te doen.
Toen kwam mijn aquarel potlood te voorschijn en tekende ik er wat mee op de figuren.
Daarna nog eens dwars door de nog natte witte extra laag.
Daarna nam ik de echte aquarel verf (ultramarijn-blauw) en schilderde om de 'hoofden' heen.
Het gaf een onverwacht en vreemd effect.





En inderdaad, zo kan schilderen tot spelen worden en je geest even verlichten!


Deze foto's zijn bij kunstlicht gemaakt en nog in het halfdonker ook!
Natuurlijk komen er betere!

2 opmerkingen:

  1. Hoe dan ook ik vind het een mooi schlderij Walter, fijne sfeer. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Karel...maar ook erg 'verlichtend' om te doen!

      Verwijderen