Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 22 januari 2020

Overdenkingen in Stilte.



Bloggen en wat ik ermee doen ga;
Het betreft in feite de lessen die ik in de afgelopen 20 jaar geleerd heb, of liever gezegd waar ik mee geconfronteerd ben!
Lessen en confrontaties waar we allemaal te maken mee hebben gekregen, ieder op zijn/haar eigen manier.





Verder lezen hier onder...


Je kunt gerust stellen dat we na de 2e wereld oorlog min of meer de nieuwe tijd zijn ingegaan.
En wel vanuit een keiharde confrontatie met waar de mens mee bezig was!
Helaas zijn we niet daarna plotseling veranderd, integendeel!
Alleen werd ons bewustzijn meer op scherp gezet...
Maar in feite deden we daar weinig mee.
Velen dachten zelfs, ach laten we dat maar beter vergeten en genieten van onze 'vrijheid'.

Op mijn blog Spijkerbed ga ik mij, beginnend in 2020 (dit jaar dus) richten op het
schrijven over individualiteit en gezamenlijkheid.
Het ik-tijdperk is nog lang niet afgelopen namelijk, het is zelfs gevaarlijk veranderd!
We maken onszelf tegenwoordig graag wijs dat er een betere communicatie is en dat we ons bewust geworden zijn wat verantwoordelijkheid inhoud. Over de aarde bijvoorbeeld en het milieu.
Toch staat dat hele proces nog in de kinderschoenen, maar ja we moesten ergens beginnen!

Wat nog steeds het allerbelangrijkst blijft is hoe we met onszelf en elkaar omgaan.
Daar begint de meest belangrijke verantwoordelijkheid!
Onze behoefte aan zelfstandigheid en vrijheid is aanweziger dan ooit.
Dingen als 'mindfullnes' zijn erg in en lijken ons geestelijk te kunnen doen groeien.
Maar juist daardoor moeten we ons bewust worden van de systemen waarin we leven!

Op die systemen ga ik mij in eerste instantie richten.
Systemen waar we afhankelijk van zijn geworden.

Echt korte en oppervlakkige stukjes daarover zit er niet in!




9 opmerkingen:

  1. Mooi zo n overdenking.
    Misschien ga ik die voirspelde verandering vanaf 2020 nog mee maken. Ik laat me verrassen. Eerst zien...
    Zials je weet geloof ik niet zo in een essentiele verandering van de mensheid. Wel in de verandering van het individu. En dat is op wereldformaat heel beperkt. Toch ben ik zeker geen doemdenker. Dus Walter. WIJ maken er iets van he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je reageert lekker snel, dank je! Jouw reacties motiveren mij altijd weer om bewust verder te gaan met bloggen.
      Over die verandering denk ik behoorlijk hetzelfde...het zal een lang proces worden, wellicht een héél lang proces!
      Ja Elly, wij gaan er iets van maken. Elk zandkorreltje draagt hierdoor bij aan een schoner 'strand'. Dit keer mogen we zeggen; Laat het 'besmettelijk' zijn! ;-)

      Verwijderen
  2. Hier boven staat de zin 'een blog dat je gewoon even leest'. Dat gaat vandaag voor mij niet op.
    Bovenstaand verhaal vraagt wel enige aandacht en stemt tot nadenken. Zelf denk ik redelijk in balans te zijn, de worsteling die ik in mijn nabijheid bij anderen zie maakt me wel eens verdrietig.
    Het levert ze veel negativiteit en stress op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent hier nooit iets verplicht geweest, Ferrara...Dat wat je ontstemt hoef je natuurlijk niet te lezen! De worsteling die je bij anderen ziet hoef je je niet aan te trekken, daar hebben die anderen ook niets aan!
      Gewone reacties hoeven niet persé diep te gaan,stel te voor!
      Ben altijd dankbaar voor elke reactie, zeker ook de jouwe...
      En dat ik wellicht volgers kwijt raak door mijn vernieuwde Spijkerbed 2020 dat mag mij niet weerhouden om te bloggen vanuit waar ik mee bezig ben.
      Er zullen altijd blogjes zijn die je gewoon even kunt lezen of bekijken!
      De aandacht die jij vandaag gaf is mij meer dan welkom! ;-)

      Verwijderen
    2. Vanwaar die eerste zin? Over verplichting en ontstemming? Zo heb ik het totaal niet bedoeld.

      Verwijderen
    3. Tja, nu ik het allebei teruglees...Er was eigenlijk niks aan de hand! :-))Sorry voor het misverstand!

      Verwijderen
  3. Gelukkig je bent er nog ! Zal ook weer eens een teken van leven geven, groet Eric

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Eric...heb er alleen geen idee van wie je bent! HAHAHA!!!

      Verwijderen